Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

УЧАСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ У МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ

17-18 грудня 2020 року викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук взяли участь в Міжнародній науково-практичній конференції «ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ РІЗНОМАНІТТЯ ТА ІНКЛЮЗІЇ В ОСВІТІ», що проходила в рамках імплементації проєкту напряму Жана Монне «Європейські цінності різноманіття та інклюзії для сталого розвитку» Erasmus+ Jean Monnet Project «European values of diversity an dinclusion forsustainable development» (EVDISD)  620545-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-PROJECT та у співпраці із проєктами - Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій»(SCAES)620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR. Також в воркшопі відбувається кооперація з проектами Еразмус + напряму Проєкту «Європейські цінності у художніх текстах» 599918-ЕРР-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE EUVOLIA та Erasmus+ Jean Monnet  Chair «EU Climate Leadership» 620031-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR.

 

Під час конференції було обговорено ряд нагальних питань:

  • «Інклюзивна освіта як інструмент соціальних інновацій: європейський досвід»;
  • «Різноманіття та інклюзія в європейській освіті»;
  • «Розвиток соціальної відповідальності в умовах пандемії» тощо.

 

 

Окрім доповідей та секційних засідань в рамках конференції було проведено навчальні курси (2 віртуальні навчальні класи, вебінар, тренінг та воркшоп). Раїса Кравченко поділилася надбаннями грамадської організації щодо написання текстів спрощенною мовою, а Петро Крайник розповів про цінності в межах проєктів Жана Монне.

Викладачі кафедри, які стали учасниками конференції жваво брали участь в обговорені питань за усіма напрямами роботи.  

Дякуємо організаторам за надану можливість!

 

 

 

 

 

СПІЛЬНЕ ЗАСІДАННЯ КАФЕДР УМАНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ І ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ГНАТЮКА

3 грудня 2020 року відбулось спільне засідання кафедр Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини і Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки).

 

 

У засіданні взяли участь: кафедра фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук; кафедра біології та методики її навчання; кафедра хімії, екології та методики їх навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та кафедра фізики та методики її навчання; кафедра хімії та методики її навчання; кафедра загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

 

 

 

 

Засідання розпочало свою роботу із знайомства з адміністрацією факультетів і колективами кафедр. Кількість учасників засідання становила понад 40 осіб.

З вітальним словом до учасників спільного засідання звернулись декан  факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета та декан хіміко-біологічного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка доктор бiологiчних наук, професор Надія Дробик. Вони зазначили, що питання, що винесенні на спільне засідання є на часі. Їх актуальність зумовлена сучасними вимогами до вчителя і процесу його підготовки, які відображені в державних документах і законодавчих актах, реформування шкільної природничої освіти.

 

 

На спільному засіданні були розглянуті наступні питання:

  1. Добір і конструювання циклу дисциплін вільного вибору студента в контексті особистісно-компетентнісного підходу.
  2. Використання інтегративного підходу при конструюванні змісту навчальних дисциплін обов’язкового блоку.
  3. З досвіду проведення педагогічної практики за ОПП Середня освіта (Природничі науки)

Учасники засідання заслухали доповіді: доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри загальної біології та методики навчання природничих ТНПУ імені Володимира Гнатюка Алли Степанюк; кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук УДПУ імені Павла Тичини Марини Декарчук; кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук УДПУ імені Павла Тичини Оксани Гнатюк; кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін ТНПУ імені Володимира Гнатюка Галини Жирської.

В обговоренні питань, що були розглянуті на засіданні взяли участь:

  • доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України,  завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Михайло Мартинюк  акцентував увагу учасників зібрання із реалізацією особистісно-компетентнісного підходу на основі вибіркових освітніх компонент підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки) освітнього ступеня «бакалавр» УДПУ імені Павла Тичини;
  • декан хіміко-біологічного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка доктор бiологiчних наук, професор Надія Дробик зауважила про актуальність і важливість питань що були розглянуті на спільному засіданні;
  • кандидат технічних наук, доцент кафедри фізики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Сергій Мохун про втрати і переваги фундаментальної підготовки вчителя фізики, хімії, біології та інтегрованого кусу «Природничі науки»;
  • завідувач кафедри біології та методики її навчання кандидат біологічних наук, доцент Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Ігор  Красноштан зауважив про особливості інтегрованого підходу у викладанні біологічних дисциплін у процесі підготовки майбутнього вчителя спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки).

Проблеми, які були розглянуті на спільному засіданні кафедр згуртували навколо свого обговорення науково-педагогічних працівників двох провідних педагогічних закладів вищої освіти України оскільки зумовлені змінами в системі й структурі як загальної середньої так і вищої  освіти та необхідністю інтеграції національної освіти в європейський освітній простір.

Дякуємо учасникам за активну участь у роботі спільного засідання! Бажаємо усім міцного здоров'я та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми становлення інклюзивної освіти: теорія та практика»

24-25 листопада на базі факультету фізики, математики та інформатики було проведено Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми становлення інклюзивної освіти: теорія та практика» в режимі відеоконференції за допомогою платформи Google Meet.

 

 

Організаторами якого стали Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Уманський державний педагогічний університет  імені Павла Тичини (факультет фізики, математики та інформатики), КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Громадські організації: «Світ компетенцій» (м. Умань), «Одеська обласна організація медико-психологічно-педагогічної допомоги» «Здорове суспільство»» (м. Одеса) та «Особливі діти» (м.Одеса).

 

 

Участь у відеоконференції взяли науковці, педагогічні працівники, фахівці та громадські організації, які працюють над проблемами становлення інклюзивної освіти, з дев’яти областей України (Вінницької, Тернопільської, Хмельницької, Київської, Одеської, Запоріжської, Кіровоградської, Донецької, Черкаської). Крім того, до семінару долучилися здобувачі вищої освіти ОС "молодший бакалавр", "бакалавр" та "магістр" спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки) факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

 

 

Тематика та напрями заходу зорієнтовані на можливість обговорення проблем роботи та підготовки фахівців до роботи з дітьми з особливими потребами в умовах впровадження реформ інклюзивної освіти від раннього втручання, як початкового етапу впровадження інклюзії до проблем підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до роботи в умовах інклюзивної освіти.

З вітальним словом до учасників звернулася декан факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета. Вона зазначила, що проблеми, які будуть обговорюватися  під час даного семінару є на часі, а даний захід дасть можливість обговорити актуальні проблеми розвитку інклюзивної освіти, психолого-педагогічного супроводу і специфіку соціалізації особливих дітей, розглянути питання індивідуалізації освітнього процесу та важливості підготовки майбутніх учителів  до роботи в умовах інклюзивної освіти, зокрема природничо-математичних дисциплін. Декан наголосила, що важливим засобом забезпечення якості освітніх послуг у системі інклюзивної освіти має стати випереджальна модифікація змісту підготовки кадрів. Тому, у вересні 2020 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини розпочато підготовку фахівців освітнього ступеня “молодший бакалавр” за спеціальністю 014.15 Середня освіта (Природничі науки) (гарант освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)» на початковому рівні (короткий цикл) вищої освіти - кандидат педагогічних наук, доцент Оксана Гнатюк). У студентів, які навчаються за даною ОП, будуть сформовані компетентності асистентів вчителів природничих дисциплін в умовах інклюзивної освіти.  

 

 

Протягом двох робочих днів учасники семінару мали можливість долучитись до обговорення доповідей: Ірини Орленко, директора Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти»  на теми «Філософія інклюзії», «Організація роботи команди супроводу в освітній установі. Досвід впровадження інклюзивної освіти в Одеській області» та «Роль асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі», «Важливість підготовки фахівців для роботи в закладах освіти (5-9 класи)»; Оксани Кривоногової, завідувача центру раннього втручання КНП «Дитяча міська поліклініка №6» (м. Одеса), кандидата психологічних наук, доцента  на теми «Послуга раннього втручання – перша сходинка інклюзії» та «Маршрут переходу з послуги раннього втручання до інклюзивного дошкільного середовища» (співдоповідач Ірина Орленко).

 

 

 

Крім того, голова ГО «Особливі діти» Ірина Шульга під час своєї доповіді «Виклики пандемії – досвід супроводу сімей в форматі онлайн» поділилася особистим досвідом роботи в карантинних умовах.

Доповідь Наталії Ярмоли,  кандидата педагогічних наук, завідувача відділу інклюзивного навчання ІСПІП ім. Миколи Ярмаченка на тему«Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами» викликала жваве обговорення, адже доповідач висвітлила важливі питання при складанні індивідуальної освітньої траєкторії дитини з ООП.

 

 

Підсумовуючи доповіді щодо важливості підготовки фахівців, що будуть працювати в умовах інклюзивної освіти, Оксана Гнатюк,кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, розкрила проблеми формування та реалізації освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)» на початковому рівні (короткий цикл) вищої освіти.9

У зв'язку з карантинними заходами актуальною є організація освітнього процесу у дистанційному режиму. Тому  на часі було представлення Іриною Тягай, кандидатом педагогічних наук, доцентом, доцентом кафедри вищої математики та методики навчання математики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, методики  використання сервісу LearningApps для роботи із студентами з особливими освітніми потребами.

 

 

Дякуємо учасникам за активну участь у роботі Всеукраїнського науково-методичного семінару «Проблеми становлення інклюзивної освіти: теорія та практика»! Бажаємо усім міцного здоров'я та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Відкрите заняття з дисципліни «Загальна фізика» на платформі Google Meet

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес у період коронавірусного карантину. А відкриті заняття, проведені у такій формі, вже не є новинкою.

 

 

Так, згідно графіку проведення відкритих занять кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук 25 листопада 2020 року доцентом КРАСНОБОКИМ Ю.М. було проведено відкрите лекційне заняття з курсу «Механіка» для студентів І курсу бакалаврату, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Фізика)» заочної форми навчання.

 

 

Заняття було проведено за допомогою відеоконференцзв’язку в онлайн-режимі з використанням дистанційних технологій: платформи Google Hangouts Meet та додатку Jamboard на високому науково-методичному рівні.

Присутні на відкритому занятті викладачі кафедри І. А. Ткаченко, Ю. В. Решітник, К. С. Ільніцька, О. В. Підгорний та лаборанти М. В. Воловодовський, Р. І. Гринюк відзначили високу методичну майстерність викладання матеріалу, що є необхідною умовою за підготовки майбутніх учителів зі спеціальності «Фізика» в онлайн-режимі.

 

 

Не можна не відзначити і того, що досвідчені викладачі не лише крокують в ногу із часом, використовуючи інноваційні технології навчання, а й слугують взірцем для молодих викладачів кафедри!

Година куратора на тему "Академічна доброчесність здобувачів вищої освіти університету – запорука їх успішного майбутнього"

23 листопада 2020 року для студентів І курсу факультету фізики, математики та інформатики, які навчаються за спеціальностями 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки) освітніх ступенів "молодший бакалавр", "бакалавр" було проведено планову кураторську годину на тему “Академічна доброчесність здобувачів вищої освіти університету – запорука їх успішного майбутнього”.

 

 

Куратор академічних груп вищевказаних освітніх програм, Олександр Підгорний, ознайомив студентів з Кодексом академічної доброчесності Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та іншими документами які регламентують академічну доброчесність в університеті.  

Також студенти обговорили питання  сутності етичних принципів  визначених Законом України «Про освіту», якими мають керуватися студенти та викладачі під час  навчання, викладання та провадження наукової діяльності з  метою забезпечення довіри до результатів  навчання та наукових творчих досягнень.

 

 

 

У ході бесіди учасники дійшли висновку, що академічна доброчесність покликана боротися з різними видами плагіату, як актом шахрайства в студентських наукових роботах; фабрикацією та фальсифікацією результатів наукових досліджень; обманом, списуванням, хабарництвом тощо.

Організація даного заходу дала можливість  ознайомити здобувачів вищої освіти із поняттям академічної доброчесності, плагіатом, інтелектуальної власністю, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності, виховувати повагу до чужої інтелектуальної праці.

 

Ви тут: Головна Новини та події