Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

Бінарне заняття з методики навчання природничих наук

19 листопада 2020  в лабораторії «Інтеграції загальної природничої освіти» відбулося бінарне заняття (в режимі он-лайн з використанням платформи Google Meet ) з методики навчання природничих наук зі студентами 264 групи спеціальності 014.15 Середня освіта (Природничі науки) другого магістерського рівня вищої освіти. Захід пройшов під керівництвом доктора педагогічних наук, професора кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих дисциплін Ткаченка І.А.  та викладача кафедри біології та методики викладання біології Небикової Т.А. (за сумісництвом вчителя біології Уманської ЗОШ № 9 І-ІІІ ступенів). Тема заняття передбачала освоєння технологій навчання природничих наук. Виклад лекційного матеріалу у вигляді презентації здійснювався одночасно за участю обох лекторів, що визначалося спільністю та близькістю предмету дослідження природничих наук. Особлива увага зверталася на міжпредметні зв’язки як засіб формування мотиваційної сфери під час вивчення природничих дисциплін в основній школі.

 

 

 

Міжпредметні зв’язки шкільних курсів хімії, біології, фізики, географії, природознавства за своєю суттю є відзеркаленням діалектичних взаємозв’язків, що постійно і об’єктивно діють у природі. Для більш детального засвоєння пропонованої тематики, магістрам було поставлено ряд запитань інтегрованого характеру: Який фізичний процес є причиною загибелі морських найпростіших у прісній водоймі? Поясніть чому. Яка особлива властивість води робить її унікальним середовищем існування для водних організмів?

Така форма проведення заняття дає можливість засвоювати лекційний матеріал на значно вищому науково-методичному рівні.

 

 

 

ЗАПРОШУЄМО ДО УЧАСТІ У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОМУ СЕМІНАРІ

 

Умови участі у семінарі:

1. Для участі у семінарі необхідно до 21 листопада 2020 року подати до оргкомітету такі матеріали:

-  заявку (зразок додається);

-  текст доповіді у електронному варіанті.

2. За результатами роботи семінару всі учасники отримають електронний збірник матеріалів.

3. За особисту участь у семінарі учасники отримають електронний сертифікат.

 

Інформаційний лист можете переглянути ТУТ

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ»

13 листопада 2020 року на базі факультету фізики, математики та інформатики відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції» в режимі відеоконференції за допомогою платформи Google Meet.

 

 

Співорганізаторами даного семінару є Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України та  Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, зокрема  кафедра природничих наук та методик їхнього навчання природничо-географічного факультету. Участь у відеоконференції взяли представники п’яти закладів вищої освіти (Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна), Інститут педагогіки НАПН України, три інститути післядипломної педагогічної освіти (Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського”, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти), два коледжі (Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж імені Т.Г. Шевченка»Уманський медичний коледж) та п’ять закладів загальної середньої освіти (Городецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області, Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана, Навчально-виховний комплекс «Міцва-613» м. Біла Церква, Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Городок Заліщицького району Тернопільської області, Черкаський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей спортивного профілю». Кількість учасників становила понад 60 осіб.

 

 

 

Даний семінар проходив у формі круглого столу під час якого було висвітлено два аспекти: проблеми формування освітнього середовища майбутніх учителів природничих наук та досвід експериментального впровадження інтегрованого курсу природничі науки в закладах загальної середньої освіти. Саме така форма проведення заходу надала можливість всім учасникам: поділитися досвідом підготовки компетентного вчителя, який має здатність і готовність до реалізації нових цілей шкільної природничої освіти;  подискутувати щодо труднощів, що виникають в процесі даної підготовки та шляхів їх вирішення, зосередитися на  теоретичних і практичних основах шкільної природничої освіти на засадах повної (освітньо галузевої) або часткової інтеграції тощо. 

 

 

 

 

 

Проблеми, які були заявлені на Всеукраїнському науково-методичному семінарі «Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції» згуртували навколо свого обговорення  науковців, методистів та вчителів,  оскільки зумовлені змінами в системі й структурі загальної середньої освіти та необхідністю інтеграції національної освіти в європейський освітній простір. До заходу долучились також здобувачі вищої освіти ОС "молодший бакалавр", "бакалавр" та "магістр" спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.08 Середня освіта (Природничі науки), які мали змогу поставити питання до доповідачів та підтримати плідну наукову дискусію. 

Дякуємо учасникам за активну участь у роботі семінару! Бажаємо усім міцного здоров'я та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

ЗАПРОШУЄМО ДО УЧАСТІ!!!

 

Шановні колеги!

Запрошуємо до участі у Всеукраїнському науково-методичному семінарі за темою «Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції», який відбудеться 13 листопада 2020 року (дистанційна форма проведення).

Умови участі у семінарі:

1. Для участі у семінарі необхідно до 11 листопада 2020 року подати до оргкомітету такі матеріали:

заявку: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdL_lIBKFABuwBqWcRq8XkrIKuk4vjIQs6FHTy6vsEjKzxmRw/viewform;

текст доповіді у електронному варіанті.

2. За результатами роботи семінару всі учасники отримають електронний збірник матеріалів.

3. За особисту участь у семінарі учасники отримають електронний сертифікат.

ЦИКЛ ВІДКРИТИХ ЗАНЯТЬ ВИКЛАДАЧАМИ КАФЕДРИ

Відкриті заняття є невід’ємним елементом методичної діяльності науково-педагогічного працівника. Саме тому, на кафедрі фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук протягом жовтня-листопада 2020 р. пройшов цикл відкритих занять для студентів, що навчаються за освітніми програмами «Середня освіта (Фізика)», «Середня освіта (Фізика. Математика)», «Середня освіта (Фізика. Інформатика)», «Середня освіта (Природничі науки)». Основною метою було не лише підвищення рівня викладання та обміну досвідом, але й формування професійних компетенцій у майбутніх вчителів фізики та природничих наук.

 

 

 

Цикл відкритих занять розпочала доцент кафедри Юлія Решітник, яка провела практичне заняття на тему: «Рівняння Лагранжа ІІ роду» з навчальної дисципліни «Класична механіка та основи механіки суцільних середовищ» для студентів 3 курсу бакалаврату, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Фізика. Математика)». Заняття проведено за допомогою відеоконференцзв’язку в онлайн-режимі з використанням дистанційних технологій: платформи Google Hangouts Meet та додатку Jamboard. Студенти показали високий рівень володіння теоретичним матеріалом, вміння його застосовувати на практиці, аналізували отримані результати, ставили питання, висловлювали власні думки.

 

 

 

На високому професійному рівні пройшла віртуальна лабораторна робота із загальної фізики для здобувачів вищої освіти ОП «Середня освіта (Фізика. Математика)» на тему «Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника», яку провела  старший викладач кафедри Катерина Ільніцька. Заняття відбулося з використанням інтернет-ресурсу Phet та відповідної симуляції під назвою «Лабораторія маятників». Для пояснення теоретичних відомостей, що стосуються тематики лабораторного заняття та демонстрації проведення віртуального експерименту Катерина Сергіївна використовувала Smart дошку у поєднанні з віртуальною дошкою Jamboard. В контексті діалогу зі студентами було з’ясовано роль сили тяжіння в природі, освоєно метод визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника, наведено багато прикладів для кращого сприйняття та засвоєння матеріалу студентами.

 

 

 

Високий професіоналізм продемонстрував під час проведення віртуальної лабораторної роботи з теми «Вивчення електронного осцилографа» старший викладач кафедри Сергій Декарчук. Здобувачі вищої освіти ОП «Середня освіта (Природничі науки)» мали змогу ознайомитись та навчитись працювати з електронним осцилографом. Було розглянуто будову та принцип роботи головних вузлів керування та електронно-променевої трубки, що є основною частиною електронного осцилографа. В ході лабораторної роботи було обговорено питання щодо особливостей отримання графіків характеристик електричних сигналів. Для кращого засвоєння матеріалу викладач використав метод проблемного підходу.

 

 

 

 

Завершив цикл відкритих занять викладач-стажист кафедри Олександр Підгорний, провівши лабораторно-практичне заняття з астрономії на тему «Елементи небесної механіки» для здобувачів вищої освіти ОП «Середня освіта (Природничі науки)». На занятті студенти мали можливість ознайомитися із закономірностями руху планет Сонячної системи, а також навчитись розраховувати їхні конфiгурацiї. Лабораторно-практичне заняття супроводжувалося віртуальними демонстраціями, що викликало неабиякий інтерес студентів.

Відкриті заняття були проведені на високому науково-методичному рівні з використанням інноваційних технологій, мультимедійних презентацій, відеофрагментів та ілюстративного матеріалу. Присутні відзначили високу майстерність викладання матеріалу, що є необхідністю при підготовці майбутніх фахівців зі спеціальності «Фізика» та «Природничі науки».

Ви тут: Головна Новини та події