Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

МОН УКРАЇНИ ВИЗНАЧЕНО ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ ЄВІ ТА ЄФВВ ДЛЯ ВСТУПУ ДО МАГІСТРАТУРИ

 

Кілька років поспіль вступ на навчання для здобуття ступеня магістра на окремі спеціальності відбувається на основі результатів ЄВІ та/або ЄФВВ.

Цьогоріч суттєво розширено сферу застосування єдиного фахового вступного випробування до магістратури з використанням технологій ЗНО: у 2022 році його проведення заплановано для спеціальностей галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 08 «Право», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини».

ЄФВВ передбачає виконання завдань двох тестів: із загальних навчальних компетентностей та предметного. Із проєктами програм предметних тестів і програмами ТЗНК можна ознайомитися на сайті МОН.

ЄВІ ‒ проходження тесту з іноземної мови (англійської, німецької, французької або іспанської). Із програмою, на основі якої буде складено тестові завдання.

Реєстрація для участі в ЄВІ та ЄФВВ триватиме з 26 квітня до 17 травня. Її здійснюватимуть приймальні комісії закладів вищої освіти.

Основна сесія ЄВІ/ЄФВВ триватиме протягом 20 червня – 1 липня. Тестування із загальних навчальних компетентностей відбудеться 20 червня, єдиний вступний іспит – 22 червня.

Графік предметних тестів ЄФВВ:

  • економіка та міжнародна економіка – 24 червня;
  • право та міжнародне право – 24 червня;
  • облік і фінанси – 29 червня;
  • політологія та міжнародні відносини – 29 червня;
  • психологія та соціологія – 29 червня;
  • управління та адміністрування – 1 липня.

Якщо вступники виявлять бажання складати більше одного предметного тесту, а тести проводитимуться в один день, то під час реєстрації вони оберуть, який складатимуть в основну, а який – у додаткову сесію.

Результати ЄВІ/ЄФВВ буде визначено до 12 липня 2022 року.

ДЖЕРЕЛО

 

ПРОТИДІЯ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук пройшли онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.

Даний курс підготовлений в рамках створення національної системи протидії та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проєкту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.

Мета курсу – навчити освітян та майбутніх вчителів розпізнавати ситуації булінгу (цькування), вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі.

Під час проходження курсу студенти розглянули наступні теми: «Що таке булінг (цькування)? Які його прояви?», «Які причини та наслідки булінгу (цькування)?», «Як правильно реагувати вчителю/вчительці, учню/учениці, коли він/вона стають учасниками ситуації?», «Як організувати системну роботу з протидії та попередження булінгу (цькування) в закладі освіти?», «Як діагностувати наявність булінгу (цькування) в колективі?», «Який алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу?» та ін.

Отримані знання допоможуть майбутнім вчителям фізики та природничих наук опанувати базові практичні знання для роботи з ситуацією булінгу (цькування) в закладі освіти та створити систему запобігання випадкам.

За результатами участі здобувачі вищої освіти отримали сертифікати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОЇ (ПРЕДМЕТНОЇ) ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІ ВИЩОЇ ОСВІТИ IV КУРСУ

З 11 по 22 жовтня та з 22 листопада по 3 грудня  2021 року здобувачі вищої освіти IV курсу, що навчаються за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Фізика), Середня освіта (Фізика. Математика) проходили навчальну (предметну) практику на базі факультету фізики математики та інформатики.

Під час практики студенти 41,41і груп перевіряли на дослідах фізичні закономірності та наслідки з них, а також знайомилися з принципом дії та будовою основних електровимірювальних приладів і найважливішими методами фізичного експерименту.

 

 

 

 

 

Першочерговим завданням практики було ознайомлення студентів з сучасними методами вимірювання фізичних величин, дослідженнями фізичних процесів і явищ, формування навичок експериментальної роботи в умовах реальних та віртуальних фізичних лабораторій, використанням сучасних педагогічних технологій для реалізації науково-дослідницької роботи

Даний вид практики викликав зацікавленість у студентів до професії та формування творчого ставлення до майбутньої професійної діяльності.

ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ ДОЦЕНТА КАФЕДРИ ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК ОКСАНИ ГНАТЮК

 

 

 

08 грудня 2021 року відбулася міжуніверситетська гостьова лекція на тему «Використання сучасних технологій в освітньому процесі в умовах інклюзивної освіти» (лектор: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; голова ГО «Світ компетенцій» Оксана Гнатюк).

 

 

 

 

Захід відбувся в змішаному форматі – завдяки сучасним технологіям об’єднав кілька точок наукової думки – Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, студенти якого вийшли у онлайн-форматі та викладачів, магістрантів і студентів Ізмаїльського державного гуманітарного університету, які зібралися в аудиторії.

 

 

 

З вітальним словом до присутніх звернулася декан педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор Надія Кічук.

Під час лекції викладач розповіла про особливості організації інклюзивного освітнього середовища, використання альтернативної та додаткової комунікації в процесі інклюзивного навчання, поділилася власним досвідом навчання дітей з розладами аутистичного спектра. Цікавою стала презентація мобільного застосунку «Digital Inclusion», створеного для розвитку екосистеми цифрової інклюзії (https://dimobi.org.ua/ua/categories/words). Здобувачі освіти вже під час заняття змогли долучитися до практичного інтерактиву, розглянувши передбачені застосунком інструменти для розвитку мовлення та творчого мислення дітей з особливими освітніми потребами.

Лекція пройшла на одному диханні завдяки демонстрації наочності, дидактичного матеріалу та практичним порадам лектора.

 

 

 

Захід став чудовою можливістю обмінятися науковими думками стосовно актуальної тематики – використання сучасних технологій в інклюзивній освіті, а також зразковою  практикою міжуніверситетської співпраці.

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ В ОСВІТІ: СУЧАСНІ ВИМОГИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»

30 листопада 2021 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ В ОСВІТІ: СУЧАСНІ ВИМОГИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ». Співорганізаторами заходу виступили: Інститут спеціальної  педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка  Національної академії педагогічних наук України, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Громадська організація «Світ компетенцій», Громадська організація «Одеська обласна організація медико-психологічно-педагогічної допомоги» «Здорове суспільство», Громадська організація «Діджитал Черкаси», ТОВ Хуавей Україна.

До заходу долучились більше 70 учасників з Київської, Черкаської, Вінницької, Запоріжської, Чернівецької, Рівненської, Хмельницької, Одеської, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської областей.

 

 

 

З вітальним словом до присутніх звернулася декан факультету фізики, математики та інформатики, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета, зазначивши, що тематика семінару є надзвичайно актуальною та зібрала небайдужих і активних людей, які докладають чимало зусиль для розвитку освітньої моделі з підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

 

 

Проректор з наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, доцент Тетяна Годованюк побажала учасникам семінару успіхів і творчої праці.

Робота семінару передбачала такі напрями:

  • використання альтернативної і додаткової комунікації в умовах інклюзивного освітнього середовища;
  • діджиталізація в освіті;
  • проблеми підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до роботи в умовах інклюзивної освіти.

Жваве обговорення викликали доповіді: «Соціальне партнерство та цифрова інклюзія: досвід «Хуавей» в Україні і світі» (Доповідач: Аліна Севастюк, менеджер зі зв’язків з громадкістю, компанія «ХУАВЕЙ УКРАЇНА»); «Альтернативна і додаткова комунікація - можливості для дітей з особливими освітніми потребами»(Доповідач: Оксана Кривоногова, кандидат психологічних наук, доцент, голова громадської організації «Одеська обласна організація медико-психологічно-педагогічної допомоги» «Здорове суспільство»); «Використання інструментів ОСМ та Mapillary в облаштуванні інфраструктури та освітніх проєктах. Позитивні якості та перспективи» (Доповідач: Ярослав Швидкий,  MA (Master of Arts), голова громадської організації «Діджитал Черкаси»); «Інноваційні підходи до організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами закладів загальної середньої освіти» (Доповідач:  Наталія Ярмола, кандидат педагогічних наук, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка); «Типологія освітніх труднощів і рівнів підтримки у навчанні дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку» (Доповідач: Юлія Шевченко, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка); «Цифрова інклюзія» в освітньому процесі закладів освіти: погляд на проблему» (Доповідач:  Руслана Сойчук, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти  Рівненського державного гуманітарного університету); «Ідеї використання «DIGITAL INCLUSION» з дітьми з ООП» (Доповідач: Анастасія Ляшик, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету); «Використання застосунку «DIGITAL INCLUSION» у початковій школі» (Доповідач: Яна Петрик, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету); «Адаптації і модифікації навчальних програм відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП» (Доповідач: Пітик Олександр, фахівець (консультант) Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Уманської міської ради Черкаської області); «Використання мобільного додатку Digital Inclusion у підготовці здобувачів вищої освіти до роботи в закладах освіти в умовах інклюзивної освіти»(Доповідачі: Оксана Гнатюк, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; Анна Глушко, здобувач початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

 

 

 

 

 

 

 

 

Велике зацікавлення учасників семінару викликав виступ заступника директора команди недержавних спеціальних шкіл «Крок за кроком» у Замості Агнешка Пільч на тему: «Місце АДК у шкільній освіті в Польщі».

Дякуємо всім, хто брав участь в організації й роботі семінару, а також сподіваємося, що проведення таких цікавих і, в першу чергу, корисних зустрічей у подальшому залишиться доброю традицією!

Ви тут: Головна Новини та події