Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

БІНАРНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ»

17 лютого 2022 року доктором педагогічних наук, професором кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Іриною Малишевською та асистентом вчителя Уманської загальноосвітньої школи №9 Уманської міської ради Черкаської області Вірою Хливнюк для студентів 15м групи ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти проведено бінарне заняття з дисципліни «Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі»

Під час лекційного заняття на тему «Основні ролі та функції асистентів вчителя в умовах інклюзивного навчання» здобувачі вищої освіти ознайомились із нормативними документами, що регламентують діяльність асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти.

 

 

 

Ірина Анатоліївна акцентувала увагу на те, що асистент вчителя повинен: володіти міжнародною та українською нормативно-правовою базою у сфері інклюзивної освіти, що регламентує його ролі та функції, мати певний набір особистісних та професійних якостей, які б допомагали йому успішно реалізовуватись у професії; брати участь у розробленні та виконанні цілей індивідуальної програми розвитку дитини, адаптувати навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами; володіти базовими педагогічними методами та прийомами, які застосовуються у роботі з учнями в умовах інклюзивного середовища.

 

 

Віра Миколаївна поділилась власним досвідом роботи асистентом вчителя у школі та зауважила, що ефективні стосунки між учителем та його асистентом формуються на основі спільної відповідальності та залежать від рівня порозуміння та довіри між педагогами, від того, наскільки чітко вони розподіли свої ролі та усвідомлюють їх; успішна реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами значно утруднена, якщо комунікація між педагогом та асистентом відсутня.

 

 

 

Лектори також розглянули питання спільного викладання, що  вимагає ретельної підготовки навчального матеріалу, спільного планування уроків, узгодження методів та форм викладання матеріалу, розуміння кінцевих результатів, вирішення загальних організаційних питань. Разом з тим, лектори погодили, що моделі спільного викладання дають змогу педагогам саморозвиватись та підвищувати професійну педагогічну майстерність, збільшувати методичний арсенал, розширювати можливості застосування власного досвіду та ділитись ним з іншими фахівцями.

Дистанційно бінарне заняття відвідали викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук факультету фізики, математики та інформатики Оксана Гнатюк та Юлія Решітник. Вони відзначили, що бінарне заняття було проведено на високому науково-методичному рівні, а отримані практичні навички неодмінно стануть у нагоді майбутнім асистентам вчителів під час подальшої професійної діяльності.

 

ПРОВЕДЕННЯ І ТУРУ КОНКУРСУ НАУКОВИХ РОБІТ НА ФАКУЛЬТЕТІ

Відповідно до Наказу ректора «Про проведення І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань та спеціальностей» на факультеті фізики, математики та інформатики було здійснено відбір кращих наукових робіт студентів зі спеціальностей факультету.  

Детальніше...

ВІДБУВСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «БЕЗБАР‛ЄРНІСТЬ В ОСВІТІ: ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»

19 січня 2022 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Безбар‛єрність в освіті: практичні аспекти та перспективи».

 

 

 

 

З вітальним словом до присутніх звернувся перший проектор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, професор Андрій ГЕДЗИК, зазначивши, що тематика семінару є надзвичайно актуальною та зібрала небайдужих і активних людей, які докладають чимало зусиль для розвитку освітньої моделі з підтримки розвитку безбар‛єрності в освіті.

 

 

Модераторами даного семінару були Тетяна МАХОМЕТА, декан факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент та  Аліна СЕВАСТЮК менеджер зі зв’язків з громадськістю «Хуавей Україна».

 

 

 

На семінарі були представленні доповіді  Дмитра ЗАВГОРОДНЬОГО, генерального директора директорату цифрової трансформації Міністерства освіти і науки України, «Всеукраїнська школа онлайн: практика онлайн-ресурсу та перспективи використання мобільного застосунку Всеукраїнської школи онлайн»; Віктора САЛЬКОВА, керівника експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України та Світлани БЕРЕЗІНОЇ, доктора економічних наук, професора, експерта з інклюзивного освітнього середовища, «Інклюзивне освітнє середовище»; Аліни СЕВАСТЮК, менеджера зі зв’язків з громадськістю «Хуавей Україна»; Наталії ЛИМОНОВОЇ, засновниці GIOS – Global Innovative Online School, ГО «Цифрове майбутнє освіти», «Тренди в освіті і роль мобільних застосунків для освітніх цілей (огляд Huawei AppGallery)»; Едуарда («ДІЛЯ») ПРИСТУПИ генерального директора, співзасновника та композитор проєкту «Аудіоказки українською» «Мобільний застосунок «Аудіоказки українською»: аудіоказки і музика для цілісного розвитку особистості»; Ганни УСАТЕНКО, керівника соціального підприємства "ДивоГра", психолога, «Альтернативна та додаткова комунікація в цифровому форматі як інструмент співпраці учасників педагогічного процесу в інклюзії». Ярослава ШВИДКОГО,  MA (Master of Arts), голови громадської організації «Діджитал Черкаси» (м. Черкаси), «Соціальне партнерство: досвід ГО «Діджитал Черкаси» з просування цифрових інструментів»; Оксани КРИВОНОГОВОЇ, кандидата психологічних наук, доцента, голови громадської організації «Одеська обласна організація медико-психологічно-педагогічної допомоги» «Здорове суспільство» (м. Одеса), «АДК - це не лише слова»; Дар’ії ПУЛЯЄВОЇ, спеціаліста з прикладного аналізу поведінки, логопед ГО «ДОМ» (м. Харків), «Практичне використання  застосунку Digital Inclusion у роботі з особами, які мають порушення мовлення та комунікації»; Оксани ГНАТЮК, кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; Валентини ПІСНЯК, викладача кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі факультету початкової освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, дитячого арт-терапевта, «Можливості використання мобільних застосунків у роботі з учнями з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання»; Людмили МІРОНЕЦЬ, кандидата педагогічних наук, доцента, декана природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; Алли СТЕПАНЮК, доктора педагогічних наук, професора,  професора кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка,  «Використання мобільних застосунків при формуванні біологічних понять у школярів на засадах інтеграції».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У зв’язку із великою кількістю бажаючих узяти участь у роботі семінару (понад 1200 учасників) з усіх областей України, трансляція заходу відбувалася на каналі в YouTube Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини: https://www.youtube.com/watch?v=WOd7I6puNaQ&t=2461s. Всі бажаючі змогли дивитися семінар наживо та задавати питання в чаті протягом семінару. Активними слухачами також стали здобувачі вищої освіти ОС «молодший бакалавр», «бакалавр» та «магістр» спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки).

Дякуємо всім, хто брав участь в організації й роботі семінару, а також сподіваємося, що проведення таких цікавих і, в першу чергу, корисних зустрічей у подальшому залишиться доброю традицією!

 

ВЕБІНАР ПРО ГРАНТОВУ ПІДТРИМКУ ТА СПІВПРАЦЮ В WEB OF SCIENCE ТА INCITES

13 січня 2022 року викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук взяли участь у вебінарі компанії Clarivate «Аналіз грантової підтримки та ефективності співпраці в Web of Science та InCites».

Наукові дослідження часто вимагають значних коштів. Грантова підтримка та співпраця з знаними лабораторіями світу є на часі та дозволить і виконувати дослідження на більш високому рівні і швидше отримувати результати.

Головним доповідачем вебінару виступила консультант з регіональних рішень  Clarivate Ірина Тихонкова, яка розповіла про те, як шукати і здійснювати аналіз здобутків інших установ засобами платформи Web of Science, визначати лідерів та знайти їхні контакти. Зокрема, учасники вебінару побачили як представлена інформація про грантову підтримку на платформі, як можна проаналізувати співпраці, з якими установами співпрацюють і чому ця співпраця виявилась ефективною.

По завершенню вебінару Ірина Тихонкова дала відповіді на запитання учасників вебінару. Кожен учасник вебінару отримав сертифікат участі.

З матеріалами вебінару можна ознайомитись тут.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ! ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ В ОСВІТІ: ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»

Запрошуємо до участі у Всеукраїнському науково-методичному семінарі «Безбар'єрність в освіті: практичні аспекти та перспективи»!

Реєстрація до 17.01.2022 за покликанням: https://cutt.ly/oIdmmMC

 

 

Ви тут: Головна Новини та події