Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ НА ТЕМУ "АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПРИ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТСЬКИХ РОБІТ"

Законом України про освіту (2017) окреслено коло основних завдань, які ставляться перед вітчизняною системою освіти, серед них удосконалення правових механізмів реалізації конституційного права громадян на рівний доступ до якісної освіти на всіх рівнях; створення умов для освіти особи впродовж життя (запровадження таких видів освіти як формальної, неформальної та інформальної); удосконалення нормативно-правової бази освіти, зокрема розроблення новітніх програм, зорієнтованих на модернізацію системи перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних, науково-педагогічних працівників і керівників навчальних закладів тощо. Запровадження механізмів академічної доброчесності сприятиме тому, що в процесі навчання та дослідницької роботи студенти, викладачі та науковці послуговуються, передусім, принципами чесної праці та навчання, що стане невід’ємною складовою нової академічної культури в українських вищих навчальних закладах та передумовою для успішного розвитку суспільства.

Так, 11 листопада 2021 року студенти факультету фізики, математики та інформатики усіх освітньо-професійних програм освітніх ступенів бакалавр та магістр прослухали лекцію з питань академічної доброчесності  канд. економ. н., науковим співробітником аналітичного центру "ОсвітАналітика" Київського університету імені Бориса Грінченка Євгена Ніколаєва на тему "Академічна доброчесність при підготовці студентських робіт". Під час лекції учасники ознайомилися із ознаками академічного плагіату, видами порушень академічної доброчесності, забороненими та ризикованими видами плагіату. Лектор озвучив перелік контрольних параметрів для перевірки на наявність плагіату у тексті, типових порушеннь академічної доброчесності та інші види академічної доброчесності окрім плагіату. Особливу цікавість серед учасників викликали питання пов'язані із проявами порушень академічної доброчесності під час  оцінювання результатів навчання здобувачів освіти та написанні курсових, кваліфікаційних робіт.

Учасники активно приймали участь у обговоренні.

Лекційне заняття відбулося в теплій, дружній атмосфері.

Дякуємо Євгену Ніколаєву за цікаву та змістовну лекцію.

 

 

 

 

КРУГЛИЙ СТІЛ «РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ»

11 листопада 2021 року у дистанційному режимі відбувся круглий стіл під назвою «Реалізація інтегрованого курсу природничих дисциплін у практичній діяльності вчителя», організатором якого виступив Ізмаїльський державний гуманітарний університет.

У засіданні міжуніверситетського круглого столу взяли участь викладачі та здобувачі вищої освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету  та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Мета круглого столу – сформувати науковий світогляд, основи природничо-наукової культури і розкрити роль природничих наук в розвитку цивілізації; навчити не тільки оцінювати моральні, економічні та ціннісні аспекти природничих досліджень, а й умінню адаптуватися до динамічного сьогодення та майбутнього. Підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів для впровадження набутих знань у практичній діяльності.

Із доповідями на тематику круглого столу виступили представники факультету фізики, математики та інформатики: доктор пед. наук, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Ігор Ткаченко кандидат пед. наук, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Оксана Гнатюк.

Ігор Ткаченко окреслив основні особливості підготовки магістрів ОПП Середня освіта (Природничі науки) і наголосив на необхідності модернізації змістового наповнення ОПП. Доповідач також відзначив, що з метою ефективного впровадження освітніх програм є потреба активніше залучати вчителів-практиків до подальшої співпраці.

 

 

 

 

Оксана Гнатюк зауважила важливість оволодіння інклюзивною компетентністю майбутніх вчителів ЗЗСО та ознайомила присутніх з методичними особливостями навчання природничих дисциплін в умовах інклюзивного освітнього середовища на засадах інтеграції. Доповідь викликала зацікавленість представників круглого столу, які, в свою чергу, відзначили надзвичайну актуальність заявленої теми.

 

 

Активну участь у роботі круглого столу взяли також викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук: Юрій Краснобокий, Юлія Решітник, Марина Декарчук, Катерина Ільніцька, Сергій Декарчук.

 

 

 

Проблеми, які були розглянуті під час роботи круглого столу«Реалізація інтегрованого курсу природничих дисциплін у практичній діяльності вчителя»,   згуртували навколо свого обговорення  науковців, методистів та здобувачів вищої освіти,  оскільки зумовлені змінами, що наразі відбуваються в системі й структурі загальної середньої освіти та необхідністю швидкого реагування на ці зміни.

Учасники міжуніверситетського круглого столу відзначили високий організаторський, науково-методичний рівень проведеного заходу, його актуальність та відповідність сучасним вимогам.

ОТРИМАННЯ ПАТЕНТУ НА КОРИСНУ МОДЕЛЬ (№ 149181) «КИСНЕВО-ВОДНЕВИЙ ЕЛЕКТРОЛІЗЕР»

Викладачі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, зокрема, факультету фізики, математики та інформатики є активними розробниками винаходів, які мають державне значення. Підтвердженням цього є отримання патенту на корисну модель (№ 149181) «Киснево-Водневий електролізер» кандидатом фізико-математичних наук, доцентом, доцентом кафедри фізики та інтегративних технологій навчання Юрієм Краснобоким.  

Даний пристрій був розроблений для отримання киснево-водневої суміші, який містить ряд електролітичних комірок, електрично з’єднаних послідовно, а відносно проходження газів – паралельно та відрізняється тим, що має відстійник електроліту, колектори гідролізного бака, корпус гідролізного бака,                клапан-поплавок, фільтр подачі електроліту, провідники струму, горизонтальну перегородку, труби-газовідвідні, щіткоподібні електроди, вертикальну перегородку бака, перепускний клапан, заливну горловину електроліту, конвекційні вікна сполучень камер, водяний затвор-очисник, краплевідділювач, шламовий відстійник шламовіддільний вентиль.

Вітаємо Юрія Миколайовича із отриманням патенту на корисну модель і бажаємо йому подальших наукових звершень!

 

ВЕБІНАР З УЧИТЕЛЯМИ МІСТА «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ЗЗСО»

04 листопада 2021 року на кафедрі фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук відбувся вебінар на тему: «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ЗЗСО».

Активну участь у зібранні взяли викладачі кафедри: Ігор Ткаченко, Юлія Решітник, Катерина Ільніцька та учителі фізики й природничих наук м. Умані: Олександра Анциферова (вчитель фізики Уманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11 ім. М.П. Бажана), Ірина Криворучко (вчитель фізики Уманського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №10-медична гімназія»), Ярина Лампіка (учитель фізики та астрономії Уманської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 ім. В.І. Чуйкова), Ольга Шевчук (вчитель фізики, інформатики і астрономії Уманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4), Дарія Гребініченко (вчитель фізики Уманської ЗОШ №9). Варто зазначити, що всі учителі є колишніми випускниками факультету фізики, математики та інформатики, а нині успішно викладають навчальні дисципліни природничого спрямування, тим самим популяризуючи Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

 

 

 

На засіданні обговорено питання багаторівневого характеру навчально-дослідних завдань; встановлення внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків; урахування взаємозалежності та взаємозумовленості різних форм організації навчально-дослідної діяльності тощо. Д.п.н., проф. Ігор Ткаченко акцентував увагу присутніх на впровадженні моделі навчально-дослідницької роботи учнів ЗЗСО під час вивчення природничих наук та фізики, зокрема.

 

 

Власним досвідом підготовки учнів до участі в обласному та Всеукраїнському конкурсах-захистах учнівських робіт Малої академії наук поділилася Ярина Лампіка, вчитель фізики Уманської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 ім. В.І. Чуйкова. Ярина Ігорівна висловила щиру вдячність за допомогу у підготовці конкурсної роботи – доцентам Юрію Краснобокому, Юлії Решітник, професору Ігору Ткаченку.

 

 

 

На сьогодні триває активна робота із залучення учнівської молоді до розробки та подальшого захисту наукових проектів, оригінальних розробок, виготовлення саморобних фізичних приладів тощо. Ініціатором та інноватором в цьому напрямку виступила учитель фізики ЗЗСО № 11 м. Умані – Олександра Анциферова.

На завершення зустрічі було оголошено графік консультацій учителів та учнів з науковцями кафедри та запропоновано екскурсію факультетом фізики, математики та інформатики після зняття карантинних обмежень.

Ви тут: Головна Новини та події