Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

БІНАРНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ»

17 лютого 2022 року доктором педагогічних наук, професором кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Іриною Малишевською та асистентом вчителя Уманської загальноосвітньої школи №9 Уманської міської ради Черкаської області Вірою Хливнюк для студентів 15м групи ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти проведено бінарне заняття з дисципліни «Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі»

Під час лекційного заняття на тему «Основні ролі та функції асистентів вчителя в умовах інклюзивного навчання» здобувачі вищої освіти ознайомились із нормативними документами, що регламентують діяльність асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти.

 

 

 

Ірина Анатоліївна акцентувала увагу на те, що асистент вчителя повинен: володіти міжнародною та українською нормативно-правовою базою у сфері інклюзивної освіти, що регламентує його ролі та функції, мати певний набір особистісних та професійних якостей, які б допомагали йому успішно реалізовуватись у професії; брати участь у розробленні та виконанні цілей індивідуальної програми розвитку дитини, адаптувати навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами; володіти базовими педагогічними методами та прийомами, які застосовуються у роботі з учнями в умовах інклюзивного середовища.

 

 

Віра Миколаївна поділилась власним досвідом роботи асистентом вчителя у школі та зауважила, що ефективні стосунки між учителем та його асистентом формуються на основі спільної відповідальності та залежать від рівня порозуміння та довіри між педагогами, від того, наскільки чітко вони розподіли свої ролі та усвідомлюють їх; успішна реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами значно утруднена, якщо комунікація між педагогом та асистентом відсутня.

 

 

 

Лектори також розглянули питання спільного викладання, що  вимагає ретельної підготовки навчального матеріалу, спільного планування уроків, узгодження методів та форм викладання матеріалу, розуміння кінцевих результатів, вирішення загальних організаційних питань. Разом з тим, лектори погодили, що моделі спільного викладання дають змогу педагогам саморозвиватись та підвищувати професійну педагогічну майстерність, збільшувати методичний арсенал, розширювати можливості застосування власного досвіду та ділитись ним з іншими фахівцями.

Дистанційно бінарне заняття відвідали викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук факультету фізики, математики та інформатики Оксана Гнатюк та Юлія Решітник. Вони відзначили, що бінарне заняття було проведено на високому науково-методичному рівні, а отримані практичні навички неодмінно стануть у нагоді майбутнім асистентам вчителів під час подальшої професійної діяльності.

 

Ви тут: Головна Новини та події БІНАРНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ»