Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД "ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ: ПРОТИДІЯ" З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

Згідно із планом проведення заходів на факультеті фізики, математики та інформатики щодо проведення щорічної акції «16 днів проти насильства» 1 грудня 2021 року кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Катериною Ільніцькою у дистанційному режимі був проведений виховний захід з елементами тренінгу на тему "Торгівля людьми: протидія".

 

 

Мета заходу: ознайомити здобувачів освіти з проблемою торгівлі людьми, наголосити на її гостроті та вказати шляхи її подолання, а також сформувати у студентів критичне мислення. Елементи тренінгу дозволили підвищити рівень зацікавленості студентів даною проблематикою та посилити поінформованість і усвідомлення ними гостроти проблеми.

Під час проведення заходу доповідач ознайомила з найважливішими аспектами проблеми торгівлі людьми, продемонструвавши презентацію на задану тему.

 

 

Після цього, з використанням методики «мозкового штурму», запросила учасників зустрічі до активної дискусії на тему презентації.

В межах заходу студенти взяли активну участь у грі-тренінгу, яка складалася з наступних вправ:

1) вправа «Знайомство», під час якої студенти знайомились та називали країну, в якій би бажали певний час попрацювати;

2) вправа «Вгадай хто це: торговець чи жертва?», яка мала за мету показати присутнім, що за зовнішністю не можливо судити про приналежність людини до торгівлі людьми.

Здобувачі освіти  взяли активну участь в обговореннях та грі-тренінгу, а також висловили власні думки щодо поліпшення ситуації, що склалася у багатьох країнах світу, продемонструвавши, таким чином, не лише глибоку зацікавленість проблемою тренінгу, а і рівень свого критичного мислення.

 

 

Наприкінці виховного заходу Катерина Ільніцька підвела підсумки та побажала ніколи не потрапляти в ситуації, які були розглянуті в межах проведеного заходу.

ВІДКРИТА ЛЕКЦІЯ НАРОДНОГО УЧИТЕЛЯ УКРАЇНИ

 

 

1 грудня 2021 року об 11:00 відбудеться лекція народного учителя України, вчителя біології КЗ «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області», кандидата педагогічних наук, доцента кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів ВІППО Галини Ягенської на тему «Професійна самореалізація вчителя природничих наук в умовах сьогодення».

Галина Ягенська є керівницею авторської школи «Формування дослідницької компетентності учнів у процесі вивчення біології», учасницею тренінгу для українських вчителів та викладачів у Європейській молекулярно-біологічній лабораторії (м. Гайдельберг, Німеччина) – Ukrainian Teachers’ visit to ELLS EMBL, Heidelberg, April 13-14th (2005), а також І Наукової школи для вчителів біології та хімії України, XLAB, Геттінген, Німеччина (2013); учасницею міжнародного (українсько-ізраїльського) проекту «10 хвилин школи» – «10minschool.com», де записала 31 урок біології, які використовуються в Україні для дистанційного навчання (2015), авторкою програм профільного курсу «Адаптаційна фізіологія» й факультативу «Основи біологічної статистики в учнівських наукових дослідженнях», започаткувала у гімназії допрофільний курс за вибором «Human health» для учнів 9 класів і проводить заняття курсу англійською мовою.

 

Підключення до Zoom Meeting

https://us02web.zoom.us/j/3501725774?pwd=RGtYSGs5dzJBUERCajg1K3ppak1jUT09

Meeting ID: 350 172 5774

Passcode: 279820

ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ!

Вітаємо студентку освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)» початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти Анну Глушко з перемогою у Міжнародному інклюзивному конкурсі для школярів та студентів «ТОЧКИ ДОТИКУ-2021» (номінація «Інклюзія: інновації та впровадження») та отриманням гранту на зйомку документального фільму про проєкт «Використання мобільного додатку Digital Inclusion у спілкуванні з учнями інклюзивного класу». Окрема подяка та вітання науковому керівнику: кандидату педагогічних наук, доценту, доценту кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Оксані Гнатюк.

 

 

 

PS. Основна мета Конкурсу - виявлення, популяризація та активізація інклюзивних ініціатив, автентичних активностей, безумовних стосунків школярів та студентів з дітьми/особами із особливими освітніми потребами.

 

 

 

 

Засновниками, організаторами і партнерами Конкурсу стала громадська організація «Inclusive Space. Ukraine Community» (Україна, Чернівці) та некомерційна організація «Inclusive Practices» (Грузія, Уреки). Конкурс проводився за підтримки International Association for Community Development (IACD) – глобальної міжнародної мережі, акредитованої ООН.

#inclusivespace #inclusivepractices #Точкидотику2021

ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «СУЧАСНІ ФІЗИЧНІ ЗНАННЯ ЯК ОСНОВА ІНТЕГРАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ»

24-25 листопада 2021 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «СУЧАСНІ ФІЗИЧНІ ЗНАННЯ ЯК ОСНОВА ІНТЕГРАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ». Співорганізаторами заходу виступили: Інститут педагогіки НАПН України, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова та Бердянський державний педагогічний університет.

 

 

 

 

 

У роботі конференції взяли участь понад 100 учасників з 14 областей України, серед яких – педагогічні, науково-педагогічні працівники наукових установ НАПН України, закладів вищої, професійно-технічної, післядипломної освіти, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, майбутні педагоги.

Зважаючи на карантинні обмеження, більшість учасників долучилися до обговорень в онлайн-режимі.

Модератором конференції виступила декан факультету фізики, математики та інформатики,кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета, яка привіталаучасників конференції з початком роботи та підкреслила, що Всеукраїнська конференція продовжує цикл науково-практичних конференцій, присвячених проблемам інтеграції змісту шкільної природничої освіти, які були проведені у попередні роки в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

 

 

 

З вітальним словом до присутніх звернулась проректор з наукової роботи Університету Тетяна Годованюк, яка  відмітила, що проведення конференції за такою тематикою у сучасних умовах є надзвичайно актуальною.

 

 

 

 

 

Під час пленарного засідання із доповідями виступили: академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Ляшенко Олександр Іванович – «Шкільний курс фізики в контексті державного стандарту базової середньої освіти», завідувач кафедри загальної фізики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор, дійсний член НАПН України Шут Микола Іванович «Природничо-наукова освіта: сучасний стан та перспективи розвитку»,завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Мартинюк Михайло Тадейович – «Новій українській школі – новий, особистісно орієнтований зміст шкільної природничої освіти»,заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Головко Микола Васильович «Моделі реалізації змісту фізичного складника природничої освітньої галузі»

 

 

 

 

 

 

 

Роботу конференції було продовжено в секціях:

  • Тенденції і основні напрями розвитку природничої освіти в контексті ідей Концепції  Нової української школи.
  • Модернізація змісту загальної природничої освіти в умовах інтеграції і диференціації навчання.
  • Відбір та структурування змісту шкільної природничої освіти.
  • Математичні методи дослідження природних явищ як складова змісту природничої освіти на засадах міжпредметної взаємодії.
  • Формування ключових компетентностей здобувачів освіти в координатах STEAM-орієнтованого освітнього середовища.

За підсумками роботи конференції її учасники засвідчили широку репрезентативність та високий науковий рівень представлених доповідей, відзначили необхідність активного висвітлення доробку українських дослідників в контексті модернізації нових наукових знань та їх поширення, а також важливість налагодження спільної науково-дослідної та навчально-освітньої діяльності між Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини та вітчизняними й зарубіжними закладами вищої освіти, де здійснюється підготовка фахівців з фізики та природничих наук.

 

 

 

 

ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ «УНІВЕРСАЛЬНА ПРИРОДНИЧО-НАУКОВА КАРТИНА СВІТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ФІЗИКА) ТА СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ПРИРОДНИЧІ НАУКИ)

24 листопада 2021 року здобувачі вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та хіміко-біологічного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка мали можливість відвідати гостьову лекцію на тему: «Універсальна природничо-наукова картина світу».

 

 

 

Заняття провела Марина Колесник, доктор педагогічних наук, професор кафедри біології Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка,співголова ГО «Міжнародна наукова школа універсології в Чернігівській області», співголова ГО «Громадський науково-дослідний центр універсальних технологій розвитку людини».

У межах лекційного заняття здобувачі вищої освіти ознайомились з Універсальною картиною світу та її складовими, розглянути модель культурно-креативної особистості, характеристикою рівня системи відносин людини зі світом тощо.

 

 

 

 

Розглядаючи УПНКС як цілісну систему уявлень про загальні властивості і закономірності об'єктивного світу та її складові частини: загальнонаукову картину світу і картини світу окремих наук (фізична картина світу, біологічна картина світу, геологічна картина світу) студенти ознайомились з численними концепціями. Викладений лектором навчальний матеріал дозволив здобувачам вищої освіти спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика), 014.15 Середня освіта (Природничі науки) ОС «молодший бакалавр» та «бакалавр» систематизувати знання про якісне узагальнення і світоглядний синтез різних наукових теорій.

 

 

 

Студенти із зацікавленістю слухали лектора та наприкінці жваво обговорювали запропоновані питання.

Дякуємо Марині Колесник за змістовну і надзвичайно цікаву лекцію.

Ви тут: Головна Новини та події