НАВЧАЄМОСЬ ЗА ПРОГРАМОЮ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ
- Деталі
- Опубліковано: 18 лютого 2025
17 лютого 2025 року у рамках угоди про співпрацю з реалізації програм внутрішньої академічної мобільності учасниками освітнього процесу між Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини та Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка відбулася робоча зустріч з організації внутрішньої академічної мобільності здобувачів вищої освіти.
Здобувачі ОПП «Середня освіта (Фізика. Інформатика)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія) Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини вже не вперше беруть участь у програмах внутрішньої академічної мобільності. Богдана СЕМКО протягом ІІ семестру 2024-2025 н.р. проходитиме академічну мобільність та вивчатиме навчальну дисципліну: «Застосування комп’ютерів при вивченні фізики» на базі кафедри математики, фізики та методики їх навчання Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (викладач: кандидат педагогічних наук, професор, декан фізико-математичного факультету Михайло КАЛЕНИК).
Здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія) Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка Анжела БАЙДАК і Євгеній ЧЕРНЯЄВ проходитиме академічну мобільність та вивчатиме навчальні дисципліни: «Математичні методи фізики» і «Основи сучасної електроніки» на базі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (викладачі: Юлія РЕШІТНИК кандидат фізико-математичних наук, доцент Катерина ІЛЬНІЦЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент).
У робочій зустрічі взяли участь адміністрації факультетів, гаранти освітніх програм і викладачі Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка: Тетяна МАХОМЕТА, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету фізики, математики та інформатики; Ірина ТЯГАЙ, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана з навчальної роботи; Сергій ТЕРЕЩУК, доктор педагогічних наук, доцент, гарант освітньої програми ОПП Середня освіта (Фізика. Інформатика); Катерина ІЛЬНІЦЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент; Юлія РЕШІТНИК кандидат фізико-математичних наук, доцент; Михайло КАЛЕНИК, кандидат педагогічних наук, професор, декан фізико-математичного факультету, Ольга ЧАШЕЧНИКОВА, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри математики, фізики та методики їх навчання; Оксана ОДІНЦОВА кандидат фізико-математичних наук, доцент.
Учасниками зустрічі було обговорено організація освітнього процесу здобувачів освіти в обох університетах, узгоджено графік та розклад занять. Здобувачів вищої освіти ознайомили з роботою інформаційно-освітніх середовищ обох університетів на платформі Moodle.
Бажаємо всім учасникам зустрічі успіхів!
БЕЗПЕЧНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
- Деталі
- Опубліковано: 17 лютого 2025
17 лютого 2025 р. відповідно до Наказу ректора університету №130 о/д від 10.02.2025 р. на факультеті фізики, математики та інформатики було проведено інструктаж здобувачів вищої освіти спеціальностей 014.04 Середня освіта (Математика), 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія), 014.09 Середня освіта (Інформатика), 014.15 Середня освіта (Природничі науки) ОС «Бакалавр» і «Магістр».
Інструктування здобувачів вищої освіти з питань охорони праці і цивільного захисту є не від’ємною складовою роботи університету, тому на початку кожного навчального семестру студенти та викладачі факультету проходять навчання щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій та запобігання можливим небезпекам. Первинний інструктаж цивільного захисту та безпеки життєдіяльності провів старший викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергій ДЕКАРЧУК.
Під час інструктажу було наголошено на важливості дотримання правил безпеки життєдіяльності у повсякденному житті, зокрема правил дорожнього руху, пожежної безпеки та правил поведінки у громадських місцях. Обговорено порядок дій в умовах низьких температур, поблизу водойм вкритих кригою. Особливу увагу учасників зустрічі було звернуто правилам поведінки в умовах воєнного стану, зокрема, порядком дій під час повітряної тривоги, артилерійського обстрілу, хімічної атаки та інших надзвичайних ситуацій.
Здобувачі вищої освіти активно долучилися до заходу, ставили запитання та обмінювалися думками. Отримані знання та навички допоможуть здобувачам вищої освіти зберегти своє здоров'я та життя у будь-якій ситуації.
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ РОЗБУДОВИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
- Деталі
- Опубліковано: 29 листопада 2024
28 листопада 2024 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми реалізації змісту шкільної природничої освіти в контексті розбудови Нової української школи». Співорганізаторами заходу виступили: Інститут педагогіки НАПН України, Інститут модернізації змісту освіти, Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка та Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.
Модератором семінару виступив завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член АПН України Михайло Мартинюк, який привітав учасників семінару з початком роботи та підкреслив, що Всеукраїнський семінар присвячений проблемам інтеграції змісту шкільної природничої освіти.
Зі словами привітання до учасників звернулися проректор з наукової роботи Університету Тетяна Годованюк, проректор з міжнародних зв'язків та стратегічного розвитку Володимир Миколайко та декан факультету фізики, математики та інформатики Тетяна Махомета. Вони підкреслили, що проведення семінару на таку тематику є надзвичайно актуальним.
Під час семінару із доповідями виступили: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Володимир Миколайко - «Theoretical and methodological bases of preparation of future physics teacher for the formation of students' research competence on the basis of modern electronic resource «Physics. Easy»», доктор педагогічних наук, професор, начальник відділу по роботі з обдарованою молоддю Інституту модернізації і змісту освіти НАПН України Борис Кремінський – «Перспективи та можливі наслідки впровадження інтегрованого світоглядного навчального курсу «Людина і природа»», доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Алла Степанюк – «До проблеми вдосконалення практичної підготовки майбутніх учителів природничих наук», доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри науково-природничих та математичних дисциплін Комунального закладу вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж» Наталія Мисліцька – «Використання мобільних додатків в експериментальній частині шкільного курсу природничих наук», доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики і методики навчання фізики, астрономії Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Володимир Заболотний – «Нові горизонти у вивченні фізики: як сучасний підручник змінює освітній процес у Новій українській школі», доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, завідувач відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Наталія Подопригора – «Особливості проєктування освітніх програм за предметною спеціальністю «Середня освіта (Природничі науки)»», доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України, Микола Головко – «Концепція базової фізичної освіти: основні положення та умови реалізації», доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Засєкіна - «Модернізація змісту шкільної природничої освіти в сучасних умовах розбудови Нової української школи», магістрант Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Антон Шиндор - «Formation of Students’ Technical Competence by Organizing Research Activities in Lessons on Natural Disciplines Based on Arduino», доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформатики і ІКТ Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Галина Ткачук – «Природнича освіта в умовах викликів сьогодення: шлях до сталого розвитку і підтримки майбутнього»
Майстер-класи провели:
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики та та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергій Терещук, кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Юлія Решітник – «Використання сенсорів смартфону для проведення навчального експерименту»; доктор філософії, викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Олександр Підгорний – «Навчальний експеримент як засіб інтеграції шкільної природничої освіти»; старший викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергій Декарчук. «Використання програмного забезпечення з відкритим кодом для створення електронних навчальних посібників з фізики».
Щиро дякуємо учасникам семінару за змістовні та інформативні доповіді, які стали підґрунтям для жвавих дискусій і продуктивного обміну кращими практиками в науковій спільноті.
Бажаємо всім учасникам семінару міцного здоров'я, нових наукових звершень, натхнення та перемоги!
ЗВІТНА КОНФЕРЕНЦІЯ З НАВЧАЛЬНОЇ (ПРЕДМЕТНОЇ/ТЕХНОЛОГІЧНОЇ) ПРАКТИКИ
- Деталі
- Опубліковано: 28 листопада 2024
Осіння навчальна практика на факультеті фізики, математики та інформатики стала важливим етапом у підготовці майбутніх учителів, забезпечивши студентам IV курсу глибоке занурення у практичну складову їхньої майбутньої професії.
З 30 вересня по 11 жовтня та з 11 листопада по 22 листопада 2024 року студенти, які навчаються за освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Фізика. Інформатика)» та «Середня освіта (Математика. Інформатика)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти проходили навчальну (предметну) практику на базі лабораторій та кабінетів факультету фізики математики та інформатики.
Під час практики студенти 41, 41а груп перевіряли на дослідах фізичні закономірності та наслідки з них, формували навички роботи з сучасним лабораторним обладнанням, вивчали методи фізичного експерименту та знайомилися з сучасними педагогічними технологіями для реалізації науково-дослідницької роботи.
Студенти 42, 42а груп удосконалювали математичні навички та готувались до роботи з обдарованими учнями, вивчали нестандартні методи розв’язування математичних задач олімпіадного характеру та задач підвищеної складності, а також виготовляли та використовували дидактичні засоби навчання.
Також у цей період студенти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Інформатика)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти проходили навчальну (технологічну) практику на базі Інформаційно-обчислювального центру Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Під час проходження технологічної практики студенти 43, 43а груп визначали: апаратні характеристики хостів (комп’ютерів, ноутбуків, планшетів інших кінцевих пристроїв), периферійних та проміжних (мережних) пристроїв; характеристики використовуваних операційних систем та їх ліцензування; використовувані антивірусні, антишпигунські програмні засоби та брандмауери; встановлене прикладне програмне забезпечення та їх ліцензування. Перевіряли: температурний режим роботи пристроїв; можливість оновлення мікропрограм, драйверів пристроїв, операційної системи та іншого програмного забезпечення; кінцеві, проміжні пристрої та мережу в цілому на наявність проблем у роботі. Навчилися користуватися: програмним забезпеченням для створення образів операційних систем та відновлення з них (розгортання одного образу операційної системи на багатьох пристроях з подальшим налаштуванням); програмним забезпеченням для створенням резервних копій; програмним забезпеченням для отримання інформації про апаратну складову кінцевих пристроїв та її тестуванням; програмним забезпеченням для віддаленого адміністрування кінцевих та проміжних пристроїв; програмними засобами для симуляції роботи мережних та кінцевих пристроїв та мережі в цілому.
Даний вид практики викликав зацікавленість у студентів до професії та формування творчого ставлення до майбутньої професійної діяльності.
ВІДБУВСЯ ЗАХИСТ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧАМИ ОП СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ПРИРОДНИЧІ НАУКИ)
- Деталі
- Опубліковано: 27 листопада 2024
27 листопада 2024 року відбувся захист виробничої практики здобувачами вищої освіти ОП «Середня освіта (Природничі науки)» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Цей важливий етап у підготовці майбутніх фахівців дав можливість студентам застосувати теоретичні знання на практиці, набути досвіду роботи у школах, розвинути педагогічні та методичні компетентності.
На звітній конференції були присутні: декан факультету фізики, математики та інформатики, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета, заступник декана з практичної підготовки, кандидат фізико-математичних наук, доцент Юлія Решітник, гарант ОП Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти, доктор педагогічних наук, професор Ігор Ткаченко, керівники практики та методисти з фізики, доктор педагогічних наук, професор Михайло Мартинюк, доктор педагогічних наук, професор Сергій Терещук, методист з хімії, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Горбатюк, методист з біології, старший викладач Тетяна Небикова, методист з педагогіки, доктор філософії Вікторія Мартинюк.
Під час захисту студенти продемонстрували глибоке розуміння сучасних тенденцій у галузі освіти та вміння впроваджувати інноваційні методи навчання природничих дисциплін. Особливо вражають розроблені методичні матеріали та нові підходи до стимулювання пізнавальної активності учнів. Результати їхньої роботи свідчать про те, що навчання може бути не лише ефективним, але й захопливим процесом.
Вітаємо студентів з успішним захистом та бажаємо їм подальших успіхів у професійному становленні!