Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

ВИХОВНА ГОДИНА "ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ"

01 травня 2023 року на кафедрі фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук для студентів ОС «молодший бакалавр», «бакалавр» спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки) відбулась виховна година на тему "Здоровий спосіб життя здобувачів вищої освіти" (доповідач: старший викладач кафедри Сергій Декарчук)

Під час виховної години учасники отримали корисні поради та рекомендації щодо здорового способу життя. Було розглянуто питання правильного харчування, важливості регулярних фізичних вправ та відпочинку, а також впливу стресу на наше здоров'я.

Виховна година стала чудовою можливістю для здобувачів освіти дізнатися більше про здоровий спосіб життя та отримати практичні поради, які можна застосувати у повсякденному житті. Ми сподіваємось, що такі заходи стануть традицією і зможуть допомогти нашим студентам зберегти своє здоров'я та підвищити ефективність навчання.

 

 

 

 

ВІДБУЛАСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ»

26-27 квітня 2023 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ». Співорганізаторами заходу виступили: Інститут педагогіки НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

У роботі конференції взяли участь понад 100 учасників з 10 областей України, серед яких – педагогічні, науково-педагогічні працівники наукових установ НАПН України, закладів вищої, професійно-технічної, післядипломної освіти, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, здобувачі вищої освіти.

Зважаючи на нинішню ситуацію в країні, більшість учасників долучилися до обговорень в онлайн-режимі.

 

 

 

 

Модератором конференції виступила декан факультету фізики, математики та інформатики, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета, яка привітала учасників конференції з початком роботи та підкреслила, що Всеукраїнська конференція продовжує цикл науково-практичних конференцій, присвячених проблемам інтеграції змісту шкільної природничої освіти, які були проведені у попередні роки в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

З вітальним словом до присутніх звернулась проректор з наукової роботи Університету Тетяна Годованюк, яка відмітила, що проведення конференції за такою тематикою у сучасних умовах є надзвичайно актуальною.

 

 

 

 

 

 

 

Під час пленарного засідання із доповідями виступили: академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Ляшенко Олександр Іванович – «Навчальний фізичний експеримент в умовах компетентнісного навчання фізики»завідувач кафедри загальної фізики та методики навчання фізики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор, дійсний член НАПН України Шут Микола Іванович – «Науково-дослідницька діяльність майбутніх вчителів фізики як важлива складова в структурі їх фахової підготовки»головний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, доктор педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Головко Микола Васильович – «Реалізація експериментального складника в змісті базового курсу фізики за новим освітнім стандартом», професор кафедри фізики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор Атаманчук Петро Сергійович – «Фізика – цариця науково-технічного прогресу», проректор з міжнародних зв'язків та стратегічного розвитку Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Миколайко Володимир Валерійович «Реалізація дидактичних функцій навчального фізичного експерименту в умовах інтеграції шкільної природничої освіти», заступник директора з науково-експериментальної роботи, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник Засєкіна Тетяна Миколаївна – «Експериментально-практична частина курсу "природничі науки" в 5-6 класах», професор кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор Степанюк Алла Василівна «Формування експериментальних умінь школярів у процесі вивчення предметів природничої галузі в основній школі», завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Мартинюк Михайло Тадейович – «Навчальний фізичний експеримент як засіб формування експериментально-практичної частини змісту інтегрованих курсів природничих наук у закладах загальної та вищої педагогічної освіти», декан факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Махомета Тетяна Миколаївна «Математичні методи якісної і кількісної оцінки даних навчального фізичного експерименту як засіб інтеграції шкільної природничої освіти».

 

 

 

 

Роботу конференції було продовжено в секціях:

  • Проблеми формування експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах інтегративного підходу.
  • Формування експериментально-практичної діяльності учнів в процесі вивчення дисциплін природничої освітньої галузі на засадах педагогічної інтеграції та в умовах впровадження інноваційних педагогічних технологій.
  • Підготовка майбутніх учителів природничих наук до реалізації експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах Нової української школи.
  • Навчальний фізичний експеримент як засіб поєднання природничо-наукової і гуманітарної складових освіти (контент: формування ключових компетентностей у їх взаємозв’язку та цілісності та інше).

 

 

За підсумками роботи конференції її учасники засвідчили широку репрезентативність та високий науковий рівень представлених доповідей, відзначили необхідність активного висвітлення доробку українських дослідників в контексті модернізації нових наукових знань та їх поширення, а також важливість налагодження спільної науково-дослідної та навчально-освітньої діяльності між Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини та вітчизняними й зарубіжними закладами вищої освіти, де здійснюється підготовка фахівців з фізики та природничих наук.

ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ

 

 

Шановні колеги!

26 квітня 2023 року розпочинає роботу Всеукраїнська науково-практична конференція «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ»

 

НАУКОВА ПРОБЛЕМАТИКА КОНФЕРЕНЦІЇ:

  • Проблеми формування експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах інтегративного підходу.
  • Формування експериментально-практичної діяльності учнів в процесі вивчення дисциплін природничої освітньої галузі на засадах педагогічної інтеграції та в умовах впровадження інноваційних педагогічних технологій.
  • Підготовка майбутніх учителів природничих наук до реалізації експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах Нової української школи.
  • Навчальний фізичний експеримент як засіб поєднання природничо-наукової і гуманітарної складових освіти (контент: формування ключових компетентностей у їх взаємозв’язку та цілісності та інше).

 

26 квітня 2023 року

10.00 – 10.30

Вхід у систему (https://meet.google.com/nqt-odfk-qdq)

10.30 – 11.00

Відкриття конференції

11.00 –12.00

Пленарне засідання

12.00 – 12.30

Перерва

12.30 – 16.00

Секційні засідання

27 квітня 2023 року

11.00 – 12.00

Підведення підсумків. Закриття конференції

ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ»

 

Для участі у конференції необхідно:

  1. Заповнити анкету-заявку за посиланням: https://forms.gle/yJTmMheEtMDCJyhf9.
  2. Підготувати тези доповідей (до 3 сторінок) та надіслати на адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., вказавши тему повідомлення: Матеріали конференції.
  3. Оплатити організаційний внесок за реквізитами UA408201720313261001201004420, код ЄДРПОУ 02125639 (Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини) з приміткою «за участь у конференції СФЗ-ОІЗШПО, прізвище, ім’я, по батькові учасника».
  4. Надіслати копію квитанції про оплату організаційного внеску на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. з поміткою «Організаційний внесок» (назва файлу – прізвище автора, наприклад, Дерев'янко_тези, Дерев'янко_Квитанція)

 

«ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ»

17 квітня 2023 року факультет фізики математики та інформатики приймав в своїх стінах вчителів фізики і астрономії Уманської територіальної громади. Співпраця вчителів закладів загальної середньої освіти з науковцями УДПУ – це багаторічна багатогранна робота. В рамках такої роботи і було організовано і проведено навчально-методичний семінар «Формування дослідницької компетентності учнів на уроках фізики в умовах діджиталізації освіти». З вітальним словом до присутніх звернулись від імені декана факультету фізики, математики та інформатики, кандидата педагогічних наук, доцента Тетяни МАХОМЕТИ доцент кафедри фізики та інтерактивних технологій навчання природничих наук Марина ДЕКАРЧУКіконсультант ЦПРПП Тетяна ПЛЮЩ.

Учасники семінару мали можливість прослухати інтерактивну лекцію на тему: «Використання штучного інтелекту на уроках фізики» професора кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергія ТЕРЕЩУКА. Лайфхаки з досвіду роботи «Інноваційні технології на уроках фізики як засіб розвитку пізнавальних і творчих здібностей учнів» представила Ольга ШЕВЧУК, учитель фізики вищої кваліфікаційної категорії Уманської гімназії №4. Доцент кафедри фізики та інтерактивних технологій навчання природничих наук Марина ДЕКАРЧУК ознайомила присутніх методикою організації і проведення фізичного експерименту в умовах діджиталізації освіти. Підсумок семінару було проведено у формі дискусії «Діджиталізація – цифровий інструментарій освітнього процесу», під час якої учасники поділилися враженнями, обмінялися думками щодо актуальних питань піднятих під час роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви тут: Головна Новини та події