Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ GOOGLE ДЛЯ ОСВІТИ

Викладачі кафедри успішно пройшли курси «Цифрові інструменти Google для освіти»

Протягом І семестру 2022 року викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук: Сергій Терещук, Михайло Дудик, Марина Декарчук, Юлія Решітник, Сергій Декарчук, Олександр Підгорний проходили курси «Цифрові інструменти Google для освіти». Організатором курсу вчергове виступило Міністерство освіти і науки України за підтримки Google Україна, а безпосереднє навчання здійснювалося тренерами Академії цифрового розвитку.

Навчання здійснювалося за базовим (робота з мобільними пристроями), середнім (робота з установленим вебпереглядачем Google Chrome) та поглибленим (робота з ноутбуками Chromebook) рівнями.

Викладачі кафедри успішно виконали завдання онлайн курсів та отримали відповідні сертифікати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗУСТРІЧ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ ОПП КАФЕДРИ ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

21 грудня 2022 року в дистанційному режимі відбулася зустріч гарантів освітньо-професійних програм кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук за участю професорсько-викладацького складу кафедри та стейкхолдерів: здобувачів вищої освіти, випускників та роботодавців.

Серед запрошених гостей були присутні:

Засєкіна Тетяна Миколаївна – доктор педагогічних наук, заступник директора з науково-експериментальної роботи, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Подопригора Наталя Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка; Стецик Сергій Павлович – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики навчання фізики та астрономії Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова; Слободянюк Олена Анатоліївна – директор Кузьминогребельського ліцею Христинівської міської ради Черкаської області; Савош Валентин Олексійович – кандидат педагогічних наук, завідувач відділом фізико-математичних дисциплін Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, Орленко Ірина Миколаївна – завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Комунального закладу вищої освіти «Одеська Академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Оверчук Олег Миколайович – директор Іванівської гімназії Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області; Онищенко Світлана Аркадіївна – Директор Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Жашківської міської ради, випускники освітньо-професійних програм другого (магістерського) рівня вищої освіти: Денисюк Катерина, Кифорук Інна (Середня освіта (Фізика. Математика)); Максюта Дмитро (Середня освіта (Фізика. Інформатика)), Гребеніченко Дарія (Середня освіта (Природничі науки)) та здобувачі вищої освіти: Гром Іван, Білик Каріна, Скидан Інна.

 

 

 

Модератором семінару виступила доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук, кандидат фізико-математичних наук Юлія Решітник, яка підкреслила важливість щорічного перегляду, оновлення та модернізації освітніх програм.

Під час зустрічі було розглянуто і обговорено широке коло питань, що стосуються якісної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика), 014.15 Середня освіта (Природничі науки). Учасники засідання активно обговорювали проблеми щодо змісту освітньо-професійних програм «Середня освіта (Фізика)» і «Середня освіта (Природничі науки)» початкового, першого та другого рівнів вищої освіти, переліку й змісту освітніх компонентів та фахових компетентностей, необхідних для підготовки конкурентоспроможних на ринку праці фахівців. Зокрема, розглянуто питання:

1. Змістові лінії шкільної природничої освіти в контексті нового Державного стандарту базової вищої освіти та особливості функціонально-орієнтованої складової професійної підготовки майбутнього вчителя.

2. Про впровадження нових вибіркових дисциплін в освітні програми підготовки майбутніх учителів у контексті інтегративного підходу.

3. Розробка освітньо-професійних програм в контексті Нової української школи.

4. Формування інклюзивної компетентності відповідно до профільного стандарту вчителя.

5. Астрономічна складова освітніх програм підготовки майбутніх вчителів природничих наук (ОР «молодший бакалавр», «бакалавр», «магістр»).

Напрацьовані пропозиції будуть використані для подальшого поліпшення ОПП, що дозволить врахувати запити здобувачів освіти у отриманні актуальних для сучасного ринку праці компетентностей.

 

 

 

 

УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «АЛЬТЕРНАТИВНА І ДОДАТКОВА КОМУНІКАЦІЯ В СУЧАСНІЙ ПІДТРИМЦІ РАННЬОГО РОЗВИТКУ»

10 грудня 2022 року доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Оксана Гнатюк стала учасником міжнародної науково-практичної конференції «Альтернативна і додаткова комунікація в сучасній підтримці раннього розвитку». Конференцію було організовано Спеціалізованим центром підтримки інклюзивної освіти, що діє при спеціальній школі та освітньому центрі в Свіднику (Республіка Польща).

 

 

У конференції взяли участь понад 160 учасників – педагогів, терапевтів, психологів та батьків, що працюють із дітьми з особливими потребами.

Спікерами даної конференції стали – фахівці з Польщі та зарубіжжя (Канада).

Вступну лекцію з мовних та комунікативних компетенцій прочитала проф., доктор хаб. Казімер Краковяк з факультету спеціальної освіти Люблінського католицького університету.

 

 

  

 

Особливо  цікавими та цінними були доповіді фахівців – практиків, які щодня працюють у тісному контакті з дітьми з інвалідністю.  Під час доповіді д-ра Агнешки Коссовської (Фонд розвитку емпатичної освіти з Ополе) було представлено особистий досвід використання АДК зі своїм сином.

Пані Майя Клода з групи «Ми хочемо поговорити» поділилася корисною інформацією про використання АДК з дітьми зі складними комунікативними порушеннями.

Особливе зацікавлення в аудиторії  викликала доповідь про ігрові технології в контексті набуття комунікативних компетентностей у дітей, що потребують АДК пані Аліною Смичек (логопед, педагог, практикуючий лікар із 20-річним стажем, доповідач на конференціях у Польщі та за кордоном, викладач факультетів спеціальної освіти, логопедії, неврологопедії у Кракові та Варшаві, співробітник експертних  комісій Міністерства освіти з особливих освітніх потреб та підтримки раннього розвитку, засновник Асоціації «Розмовляй без слів»).

 

 

 

Доповіді пані Олександри Внук (директора Центру підтримки раннього розвитку та дитячого садочку LOLEK у Любліні), пані Алдони Мисаківської-Адамчик (координатор групи підтримки раннього розвитку у спеціальній початковій школі імені Анни Лехович у Варшаві) були закцентовані на співпраці з сім’ями.  

Про свою професійну діяльність щодо функціональної діагностики комунікації та АДК в роботі з дітьми в спектрі аутизму розповіла пані Анжеліка Ласохі (засновниця «Autyzm Startup!»)

Пані Агнешка Пільх (фахівець з асистивних та альтернативних методів спілкування при Урядовому уповноваженому у справах інвалідів, президент асоціації «Розмовляй без слів») під час своєї доповіді представила матеріал про використання інтерактивного читання для розвитку комунікативних навичок у дітей.

На завершення конференції була представлена онлайн-доповідь професора Беати Баторович (канадійський університет Квінс, Кінгстон, Онтаріо) та Пауліни Фінак (школа реабілітаційної терапії університету Квінс, Кінгстон, Онтаріо) про використання АДК серед молоді.  

Конференція супроводжувалася виставками спеціальних видань та навчальних посібників викладачів центру у Свіднику.

 

 

 

 

Висловлюємо слова вдячності директору центру спеціальної школи і освіти пані Ельжбеті Крупа та пані Агнешці Пільх за надану можливість. Адже під час конференції Оксана Гнатюк отримала практичні кейси, з якими вона буде знайомити фахівців, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в Україні та студентів Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

СПІВПРАЦЯ З ШКОЛАМИ МІСТА ТА РЕГІОНУ

Результатом реалізації міжнародного проєкту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів навчання» (MoPED) - №586098-ЕРР-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (Програма Еразмус+, КА-2) є ефективна співпраця вчителів міста та регіону з викладачами та адміністрацією факультету фізики, математики та інформатики.

Так, вчитель фізики Уманської гімназії №4 Уманської міської ради Черкаської області Ольга Шевчук мала змогу на базі центру новітніх технологій «USPU ECOSYSTEM» та лабораторій факультету провести цикл занять з фізики. Вчитель успішно використовувала засоби дистанційного навчання:  платформу Google Meet для роботи з усім класом одночасно та для об’єднання учнів у підгрупи для виконання самостійних і творчих завдань, онлайн-дошку Google Jamboard для формування практичних навичок, платформи інтерактивних завдань LearningApps, Kahoot, віртуальні лабораторії PhetColorado, Google Class для організації навчальної взаємодії з учнями.

Уроки проходили у дружній атмосфері, де кожен учень мав змогу проявити себе. Проведені заняття довели, що організація якісного навчання з використанням цифрових технологій, комунікація з учнями на відстані, мотивація їх до навчання, допомога батькам – це ті навички, якими тепер на додаток мають володіти наші вчителі.

 

 

 

 

 

 

СЕМІНАР «СИСТЕМА ПІДТРИМКИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА «АНТИПЛАГІАТНІ СЕРВІСИ»»

2листопада 2022 року для студентів І курсу факультету фізики, математики та інформатики, які навчаються за спеціальностями 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки) освітніх ступенів «молодший бакалавр», «бакалавр» було проведено семінар «Система підтримки академічної доброчесності та «антиплагіатні сервіси»».

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Юлія Решітник ознайомила здобувачів вищої освіти з документами, які регламентують академічну доброчесність в університеті та розглянула види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за порушення академічної доброчесності. 

У ході даного заходу здобувачі вищої освіти ознайомилися із поняттям академічної доброчесності, плагіатом, отримали практичні поради щодо підбору «антиплагіатних сервісів».

Студенти в ході дискусії задавали різні питання доповідачу та отримали вичерпні відповіді.

 

 

 

 

Ви тут: Головна Новини та події