Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ В РЕЖИМІ ОНЛАЙН

   12 квітня 2020 року відбулась підсумкова онлайн-нарада із завершення курсів підвищення кваліфікації учителів фізики. На початку наради з вітальним словом до учасників звернулась декан факультету, професор кафедри вищої математики та методики навчання математики Тетяна Махомета.

    Протягом 6 – 10 квітня 2020 року вчителі фізики загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступеня та ліцеїв міста Умані, а також освітніх закладів районних рад Черкаської і Кіровоградської областей були слухачами курсів підвищення кваліфікації в режимі дистанційного навчання на основі Google Classroom. Лекційні і практичні заняття в Classroom проводив професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергій Терещук. За результатами навчання кожен учасник онлайн-курсів розробив творчий проект (STEM-освіта, технології розвитку критичного мислення, мобільне навчання) та виконав підсумковий тест. Під час онлайн-наради були оголошені найкращі творчі проекти учителів та результати тестування.тики та методики навчання математики Тетяна Махомета.

Детальніше...

РОЗШИРЕНЕ ЗАСІДАННЯ КАФЕДРИ ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

15 квітня 2020 року в дистанційному режимі відбулося розширене засідання кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук із залученням членів проєктної групи та стейкхолдерів: роботодавців (директора Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області Оверчука О.М., директора Уманського НВК № 17 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Уманської міської ради Черкаської обл.  Янчука М. М., директора Городецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Паланської сільської ради Уманського р-ну Черкаської обл. Кузьменко Н. В.); зовнішніх стейкхолдерів (завідувача кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, д.п.н., доцента  Подопригори Н. В., завідувача відділу фізико-математичних дисциплін Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, к.п.н. Савоша В. О.) та здобувачів вищої освіти ОП «Середня освіта (Природничі науки): Криворучко Ірини, Солтусенка Івана, Патлай Тетяни, Гонзолюк Світлани.

Під час засідання було заслухано питання про підсумки проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійної програми Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти, які були викладені у проєкті рішення ГЕР Національного агентства із забезпечення якості освіти щодо акредитації ОП Середня освіта (Природничі науки).

Гарант освітньо-професійної програми Ткаченко І.А. зауважив, що нещодавно відбулася Первинна акредитаційна експертиза освітньо-професійної програми й озвучив основні недоліки та зауваження, вказані у Проєкті.

З метою модернізації ОПП стейкхолдерами було запропоновано внести ряд конструктивних пропозицій, що стосувалися, перш за все, удосконалення змістового наповнення програми та враховували усі попередньо розглянуті зауваження.

За результатами обговорень зауважень проєкту ГЕР щодо акредитації ОП Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти зі стейкхолдерами було вирішено врахувати зауваження проєкту рішення ГЕР НАЗЯО та пропозиції стейхолдерів і внести відповідні зміни до проєкту освітньо-професійної програми.

 

 

НАУКОВА ШКОЛА М. МАРТИНЮКА – ВАГОМИЙ ВНЕСОК У РОЗВИТОК ВІТЧИЗНЯНОЇ ОСВІТИ І НАУКИ

    Проблеми дидактики фізики і астрономії в загальноосвітній школі та фахової підготовки майбутніх вчителів є одним із ключових питань в теорії, науці та практиці. Саме для вирішення цих питань та з метою покращення й підвищення рівня підготовки майбутніх учителів, здійснює свою роботу з 2001 року Наукова школа «Актуальні проблеми дидактики фізики і астрономії в загальноосвітній школі та фахової підготовки майбутніх вчителів у вищих навчальних закладах» під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, завідувача кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Михайла Мартинюка

 

   

Детальніше...

САМООСВІТА ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

    Самоосвіта – безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення професійної компетентності викладача і є необхідною умовою його професійної діяльності. Модель сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку.

 

   

    Саме тому, молоді викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук за останні кілька тижнів пройшли онлайн-курси та отримали сертифікати про успішне  їх завершення.

    Найбільш популярною серед викладачів кафедри виявилася платформа масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus». Її використовували: Юлія Решітник пройшовши курс «Критичне мислення для освітян», Сергій Декарчук – «Медіаграмотність для освітян» та Олександр Підгорний – «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»).

    На платформі Спільноти навчання та викладання «Вище» успішно опанувала курс «Ефективні презентації» Катерина Ільніцька.

    Володимир Миколайко був учасником дистанційного вебінару «Як налагодити ефективне онлайн-навчання та покращити комунікацію з учнями в умовах карантину», організатором якого є освітній проєкт «На Урок».

    Знання та досвід, які були отримані в результаті проходження онлайн-курсів та вебінару, знадобляться при викладанні навчальних дисциплін, в науковій діяльності та у виховній роботі молодих викладачів, як кураторів академічних груп.  

    Працюючи та навчаючись дистанційно – дбаємо про життя і здоров’я кожного з нас! Залишаймося дома! Будьмо соціально відповідальними!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 квітня – Всесвітній день авіації і космонавтики

    У цей день, 12 квітня, в 1961 році майор Юрій Олексійович Гагарін на космічному кораблі «Восток» вперше в світі здійснив орбітальний обліт Землі, відкривши епоху пілотованих космічних польотів. Він зробив один виток навколо земної кулі, який тривав 108 хвилин.

 

   

    За рішенням Міжнародної авіаційної федерації (ФАЇ) 12 квітня відзначається як «Всесвітній день авіації та космонавтики».
    В Україні цей День має назву «День працівників ракетно-космічної галузі України» і закріплений Указом Президента України від 13 березня 1997 року № 230/97, його святкування відповідно проводиться щорічно 12 квітня.Пізніше, 7-го квітня 2011-го року, на рівні Генеральної Асамблеї ООН, була прийнята відповідна резолюція № 65/271, в якій 12-е квітня проголошено Міжнародним днем польоту людини в космос.
Розвиток пілотованих польотів проходив поетапно з урахуванням досягнутих науково-технічних результатів і появи нових наукових, господарських і технічних завдань. Від перших пілотованих кораблів і орбітальних станцій до багатоцільових космічних пілотованих орбітальних комплексів.

    Враховуючи ризики, фізичні та інтелектуальні навантаження, гіганську працю і безпрецедентну самовідданість всіх, хто створював для нашого людства цю сміливу можливість, хотілося б побажати в цей День всім нам спокою і впевненості.

Ви тут: Головна Новини та події