Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

Перелік тем курсових робіт

 

ПОЛОЖЕННЯ про курсові роботи в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини

 

Теми курсових робіт  із «Загальної фізики» для здобувачів вищої освіти

спеціальності 014 Середня освіта (Фізика)

  1. Фізико-геометричне тлумачення основних ефектів Спеціальної теорії відносності.
  2. Фізичні основи метрології.
  3. Фізичні основи високотемпературної надпровідності.
  4. Ядерні реакції під дією нейтронів.
  5. Фізичні принципи роботи лазерів.
  6. Ісаак Ньютон – творець класичної механіки.
  7. Альберт Ейнштейн і теорія відносності.
  8. Фізичні основи голографії та її застосування.
  9. Фізика і космос.
  10. Скло для оптичних приладів: класифікація, властивості, галузі застосування.
  11. Методи отримання наднизьких температур: історія, сучасність, перспективи.
  12. Тертя і його роль у розвитку техніки.
  13. Інерція – фундаментальна властивість матерії.
  14. Фізичні властивості полімерів та їх застосування.
  15. Синергетика як концепція універсалізації підходів до формування уявлень про сучасну природничо-наукову картину світу.

Теми курсових робіт з дисциплін фундаментальної та науково-предметної підготовки (за вибором)

для здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки)

  1. Роль біологічних мембран в процесах збудження.
  2. Функції та структура м’язових волокон.
  3. Сучасні уявлення про механізми пам’яті в нервовій системі.
  4. Механізми регуляції роботи клапанів серця.
  5. Радіостійкість рослин.
  6. Автотрофне живлення рослин.
  7. Гетеротрофне живлення рослин.
  8. Симбіотрофне  живлення рослин.
  9. Вплив обміну білків на загальний розвиток організму.
  10. Вітаміни та їх роль у обміні речовин.
  11. Умови і механізми формування безумовних та умовних рефлексів.
  12. Екстракційні методи аналізу.
  13. Адсорбційні процеси і родючість ґрунтів.
  14. Методи вивчення поверхневого натягу рідин.
  15. Очистка води модифікованими силікатами.
  16. Гетероструктури на основі ТіО2 і CdS та біоціанінового барвника..
  17. Хімічний синтез білків в промисловості.
  18. Промисловий синтез формальдегіду і синтези на його основі.
  19. Барвники трифенілметиленового ряду
  20. Ферменти в харчовій технології.
  21. Мікроелементи в живій природі.
  22. Органічні напівпровідники.
  23. Оптичні явища в атмосфері.
  24. Явища нелінійної оптики.
  25. Релятивістські ефекти в фізиці.
  26. Рух тіла в центральному полі. Задача Кеплера.
  27. Обґрунтування перетворень Лорентца.
  28. Наслідки із загальної теорії відносності
  29. Анізотропія в монокристалах

Теми курсових робіт з методики навчання природничо-наукових дисциплін

для здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки)

  1. Формування змісту природознавчих курсів у старшій школі
  2. Технологія виконання проектів на уроках природознавства в старшій школі
  3. Методологічні основи формування цілісності знань учнів про природу в старшій школі Методичні основи формування інтегрованого курсу «Природознавство» в старшій школі .
  4. Структура інтегрованих шкільних курсів «Природнич науки»
  5. Методика формування наукової картини світу в учнів старшої школи
  6. Світоглядні уявлення учнів як засіб пізнання фундаментальних законів природи
  7. Методика проведення інтегрованих уроків під час вивчення шкільного курсу біології.
  8. Дослідницький метод навчання та його використання на уроках біології.
  9. Методика організації і проведення масової позакласної роботи з біології.
  10. Методика організації і проведення індивідуальної позакласної роботи.
  11. Організація і методика проведення екскурсій у природу.
  12. Шляхи формування біологічних понять на уроках із загальної біології.
  13. Евристичне спостереження як метод розв’язання навчальної проблеми на уроках біології.
  14. Самостійна робота учнів з хімії в умовах диференціації навчання
  15. Інтерактивні методи навчання хімії.
  16. Методика застосування проектної технології на уроках хімії
  17. Методика технології впровадження проблемного навчання у процесі вивчення хімії
  18. Методика використання хімічного експерименту як засобу створення проблемних ситуацій.
  19. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення хімії (розв’язування різних типів хімічних задач та ін.).
  20. Технологія особистісно-орієнтовного навчання фізики в основній школі
  21. Тестові завдання як форма поточного контролю при навчанні фізики в школі;
  22. Використання електронного підручника в навчальному процесі з фізики.
  23. Міжпредметні зв’язки фізики й математики при вивченні однієї з тем курсу фізики.
  24. Міжпредметні зв’язки фізики й хімії (або одного із предметів природничо-наукового циклу) при вивченні однієї з тем курсу фізики.
  25. Відображення успіхів сучасної космонавтики в курсі фізики середньої школи.
  26. Світоглядні проблеми шкільного курсу фізики.

 

Перелік тем магістерських робіт

Теми магістерських робіт (2022-2023 н.р.)

Науковий керівник: Мартинюк Михайло Тадейович, доктор педагогічних наук, професор

  1. Вивчення фізичних основ електрохімії як засіб фундаменталізації фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  2. Вивчення фізичних основ термоелектричних генераторів і термоелектричних перетворювачів майбутніми вчителями природничих наук
  3. Вивчення інфразвукових явищ в системі фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  4. Вивчення фізичних основ сучасної радіобіології майбутніми вчителями природничих наук
  5. Вивчення фізичних властивостей води і льоду в закладі загальної середньої освіти (ліцею)

Науковий керівник: Величко Степан Петрович, доктор педагогічних наук, професор

  1. Демонстраційні досліди з теми молекулярної фізики  у 10 класі  закладу загальної середньої освіти (ліцею)
  2. Демонстраційні досліди з теми «Коливання та хвилі» у 10 класі  закладу загальної середньої освіти (ліцею)
  3. Поєднання реального і віртуального експериментів при вивченні  будови атома в закладі загальної середньої освіти (ліцею)
  4. Вивчення ультразвукових явищ в системі фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  5. Вивчення фізичних основ використання засобів індивідуального захисту в умовах ядерної небезпеки у процесі навчання фізики майбутніх учителів природничих наук

Науковий керівник: Ткаченко Ігор Анатолійович, доктор педагогічних наук, професор

  1. Використання програмно-педагогічних засобів у вивченні природничих наук в закладах загальної середньої освіти
  2. Методика використання фізичних експериментальних задач у курсах природничих наук старшої школи
  3. Формування понять простору і часу під час вивчення дисциплін природничо-наукового спрямування в основній школі
  4. Професійно-практична орієнтація учнів у процесі розв’язування задач фізико-технічного змісту
  5. Формування пізнавальних умінь учнів у процесі вивчення природничих наук

Науковий керівник: Терещук Сергій Іванович, доктор педагогічних наук, доцент

  1. Формування дослідницької компетентності учнів 10-11 класів засобами інноваційних технологій навчання при вивченні природничих наук.
  2. Методика навчання учнів ліцеїв розв’язувати фізичні задачі (задачі з біології, з хімії) в умовах дистанційної освіти.
  3. Методика формування в учнів 10-11 класів предметних компетентностей природничо-математичного циклу.
  4. Використання системи комп’ютерного моделювання для розвитку критичного мислення при вивченні природничих наук.
  5. Організація і проведення практичних і лабораторних робіт з природничих наук з використанням системи комп’ютерного моделювання.
  6. Організація онлайн-занять при вивченні природничих наук в системі дистанційної освіти.
  7. Реалізація моделі “перевернутий клас” на уроках з природничих наук з використанням комп’ютерних моделей.
  8. Використання інструментів Google Workspace for Education для дистанційного навчання учнів природничим наукам в ліцеях.
  9. Методика використання Google Jamboard на уроках з вивчення природничих наук у 10-11 класах.
  10. Організація самостійної роботи учнів в умовах дистанційної природничо-математичної освіти у 10-11 класах ліцеїв

Науковий керівник: Дудик Михайло Володимирович, кандидат фізико-математичних наук

  1. Методика розв’язування задач на закони змінного струму засобами операційного числення
  2. Активізація пізнавальної діяльності студентів шляхом використання математичного пакету Mathcad  у викладанні загальної і теоретичної фізики
  3. Удосконалення методики обробки експериментальних даних лабораторних робіт з фізики за допомогою табличного процесора Excel
  4. Аналіз парадоксів спеціальної теорії відносності як засіб формування релятивістських уявлень
  5. Методика вивчення явищ самоорганізації у навчанні дисциплін природничого циклу
  6. Методика використання комп’ютерної програми «The Game of Life» у викладанні природничих наук
  7. Технології рукописного вводу у дистанційному навчанні фізики

Науковий керівник: Декарчук Марина Вадимівна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Розробка факультативних занять з фізики на основі історичного підходу
  2. Методика реалізації змішаного навчання на уроках інтегрованого курсу «Природничі науки» у 5-6 класах
  3. Реалізація інтегрованого підходу у позакласній роботі з природничих предметів у старшій школі
  4. Міжпредметна компетентність як засіб формування наукового світогляду учнів старшої школи
  5. Методика формування екологічних знань в процесі вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки» у 5-6 класах
  6. Міжпредметна компетентність як засіб формування наукового світогляду учнів старшої школи
  7. Формування в учнів компетентності у природничих науках і технологіях при розв’язування фізичних задач
  8. Ігрові технології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів у навчанні природничих наук

Науковий керівник:  Гнатюк Оксана Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Методика навчання природознавства у 5 класі в умовах інклюзивного освітнього середовища
  2. Використання STREAM - освіти при формуванні початкових понять про речовину в учнів 7 класу.
  3. Методика формування понять з розділу  «Механічний рух» при виконанні начальних проєктів

Науковий керівник: Хитрук Валентин Іванович, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Біофізика як складова змісту фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  2. Фізика гідросфери як складова змісту фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  3. Вивчення фізичних основ молекулярної генерації і підсилення як складова змісту фахової підготовки майбутнього вчителя природничих наук
  4. Методика вивчення різних видів деформації в закладі загальної середньої освіти (ліцею)
  5. Статистичні і динамічні закономірності  в курсі загальної фізики  для студентів природничих спеціальностей

Науковий керівник: Решітник Юлія Володимирівна, кандидат фізико-математичних наук

  1. Формування предметної компетентності учнів засобами фізичних задач
  2. Формування практико-орієнтованих знань при вивченні фізики
  3. Методичні засади реалізації дистанційного навчання з фізики
  4. Використання перевернутого навчання в освітньому процесі з фізики
  5. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів при вивченні фізики

Науковий керівник: Миколайко Володимир Валерійович, кандидат педагогічних наук

  1. Методика використання засобів інноваційних технологій навчання у процесі вивчення природничих наук
  2. Методика формування природничих понять з використанням узагальнених планів діяльності вчителя та учнів основної школи.
  3. Розвиток уявлень про електромагнітні коливання і хвилі засобами комп’ютерного моделювання

Науковий керівник: Ільніцька Катерина Сергіївна, кандидат педагогічних наук

  1. Методичні засади формування STEM - компетентностей учнів ЗЗСО.
  2. Формування дослідницької компетентності учнів на уроках з природничих дисциплін

Науковий керівник: Галушко Сергій Миколайович, кандидат хімічних наук, доцент

  1. Визначення вітамінів в преміксах та біологічно активних добавках методом ВЕРХ
  2. Ідентифікація та визначення нелетких органічних сполук у токсикологічних дослідженнях методом хроматографії

Науковий керівник: Горбатюк Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Використання природничо-наукових методів пізнання на основі міжпредметних зв’язків хімії та фізики у процесі навчання учнів на уроках хімії

Науковий керівник: Задорожна Олена Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Інтегративні заняття, як засіб формування мотивів школярів до вивчення хімії

Науковий керівник: Люленко Світлана Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Дослідження проблеми формування здоровязбережувальної компетентності учнів на уроках біології
  2. Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення біології

Науковий керівник: Соболенко Любов Юліанівна, кандидат педагогічних наук, доцент

  1. Еколого-фауністична характеристика комах-поліфаг виноградних насаджень
  2. Наземні молюски (Gastropoda) Центрального Побужжя

Робочі програми (Фізика, ОКР "Бакалавр")

 

Силабуси (Фізика. Термін навчання 3р. 10м.)

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

 

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Астрономія та методика навчання астрономії

Астрофізика

Вибрані питання теорії ймовірності

Вступ до нанофізики

Елементи теорії аналітичних функцій

Комплексний аналіз

Методи астрофізичних досліджень

Методи обчислень

Методика і техніка шкільного фізичного експерименту

Основи електроніки та мікроелектроніки

Основи нанотехнології

Основи педагогічної майстерності та методика виховної роботи

Основи сучасної електроніки

Педагогічна майстерність

Практикум з розв'язування нестандартних задач з фізики

Практикум з розв'язування олімпіадних задач з фізики

Система шкільного фізичного експерименту

Теорія ймовірності та математична статистика

Фізика небесних тіл та методика їх навчання

Чисельні методи

 

 

Робочі програми (Фізика. Математика, ОКР "Магіст")

 

Робочі програми (Природничі науки, ОКР "Молодший бакалавр")

 

2023 рік

Силабуси

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Біологія

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Загальні основи педагогіки

Іноземна мова

Інформатика та інформаційні технології в освіті

Історія та культура України

Математика

Методичні основи навчання біології в інклюзивному класі

Методичні основи навчання природничих наук в інклюзивному класі

Методичні основи навчання фізики в інклюзивному класі

Методичні основи навчання хімії в інклюзивному класі

Основи інклюзивної освіти

Основи психології

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі

Психолого-педагогічні основи корекційної роботи

Українська мова за професійним спрямуванням

Фізика

Фізичне виховання

Хімія

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Методика і техніка фізичного експерименту

Технології розвитку критичного мислення учнів у закладах загальної середньої освіти ІІ ступеня

 

 

2022 рік

Робочі програми

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Біологія

Виробнича практика

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Загальні основи педагогіки

Історія та культура України

Методичні основи навчання фізики в інклюзивному класі

Методичні основи навчання природничих наук

Методичні основи навчання хімії в інклюзивному класі виправлено

Методичні основи навчання біології в інклюзивному класі

Навчальна практика

Основи інклюзивної освіти

Основи психології

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі

Психолого-педагогічні основи корекційної роботи

Українська мова за професійним спрямуванням

Фізика

Хімія

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Методика і техніка навчання фізичного експерименту

Методика і техніка хімічного експерименту

Основи біологічних досліджень

Сучасні освітні технології навчання природничих наук

Технології корекційної роботи з дітьми з порушенням мовлення

Технології навчання природничих наук в інклюзивному класі

Технології розвитку критичного мислення учнів у закладах загальної середньої освіти ІІ ст.

 

Силабуси

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Біологія

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Загальні основи педагогіки

Іноземна мова

Інформатика та інформаційні технології в освіті

Історія та культура України

Математика

Методичні основи навчання біології в інклюзивному класі

Методичні основи навчання природничих наук в інклюзивному класі

Методичні основи навчання фізики в інклюзивному класі

Методичні основи навчання хімії в інклюзивному класі

Основи інклюзивної освіти

Основи психології

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі

Психолого-педагогічні основи корекційної роботи

Українська мова за професійним спрямуванням

Фізика

Фізичне виховання

Хімія

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Демонстраційний фізичний експеримент

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках фізики

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках біології

Комп'ютерні технології в хімії

Методика і техніка навчання фізичного експерименту

Методика і техніка хімічного експерименту

Методика організації позаурочної роботи з природничих наук в інклюзивному класі

Методика шкільного хімічного експерименту

Організація навчання природничих наук з учнями із помірними інтелектуальними порушеннями

Організація освітнього процесу з фізики на засадах інтеграції

Основи STEM-освіти

Основи біологічних досліджень

Основи корекційної роботи з основами інклюзивного навчання

Практикум з організації STEM-проєктів у ЗЗСО ІІ ст.

Психолого-педагогічний супровід учнів з розладами спектру аутизму

Сучасні освітні технології навчання природничих наук

Техніка і методика біологічних досліджень у школі

Технології корекційної роботи з дітьми з порушеннями мовлення

Технології навчання природничих наук в інклюзивному класі

Технології розвитку критичного мислення учнів ЗЗСО ІІ ст.

 2021 рік

Робочі програми

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Українська мова за професійним спрямуванням

Історія та культура України

Іноземна мова

Загальні основи педагогіки

Основи психології

Математика

Інформатика та ІТ в освіті

Фізика

Хімія

Біологія

Професійна діяльність асистента вчителя в інфклюзивному класі

Основи інклюзивної освіти

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Методика навчання фізики

Методика навчання біології

Методика навчання хімії

Методика навчання природничих наук

Психолого-педагогічні основи корекційної роботи

Навчальна практика

Виробнича практика

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Технології корекційної роботи з дітьми з порушенням мовлення

Технології навчання природничих наук в інклюзивному класі

Сучасні освітні технології навчання природничих наук

Методика і техніка навчання фізичного експерименту

Методика і техніка хімічного експерименту

Техніка і методика біологічних досліджень

Силабуси

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Українська мова за професійним спрямуванням

Історія та культура України

Іноземна мова

Загальні основи педагогіки

Основи психології

Математика

Інформатика та інформаційні технології в освіті

Фізика

Хімія

Біологія

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі

Основи інклюзивної освіти

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Методика навчання фізики

Методика навчання хімії

Методика навчання біології

Методика навчання природничих наук

Психолого-педагогічні основи корекційної роботи

Фізичне виховання

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Демонстраційний фізичний експеримент

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках біології

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках фізики

Компютерні технології в хімії

Методика і техніка навчання фізичного експерименту

Методика і техніка хімічного експерименту

Методика організації позаурочної роботи з природничих наук в інклюзивному класі

Методика шкільного хімічного експерименту

Організація навчання природничих наук з учнями із помірними інтелектуальними порушеннями

Організація освітнього процесу з фізики на засадах інтеграції

Основи біологічних досліджень

Основи корекційної роботи з основами інклюзивного навчання

Основи STEM-освіти

Практикум з організації STEM-проєктів у ЗЗСО ІІ ст.

Психолого-педагогічний супровід учнів з розладами спектру аутизму

Сучасні освітні технології навчання природничих наук

Техніка і методики біологічних досліджень у школі

Технології корекційної роботи з дітьми з порушеннями мовлення

Технології навчання природничих наук в інклюзивному класі

Технології розвитку критичного мислення учнів ЗЗСО ІІ ст.

 

2020 рік

Силабуси

ОБОВ'ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

Українська мова за професійним спрямуванням

Історія та культура України

Іноземна мова

Фізика

Хімія

Біологія

Математика

Інформатика та ІТ в освіті

Загальні основи педагогіки

Основи психології

Основи інклюзивної освіти

Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі

Психолого-педагогічні основи корекційно-виховної роботи

 

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

Демонстраційний фізичний експеримент

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках біології

Інформаційно-комунікаційні технології на уроках фізики

Компютерні технології в хімії

Методика і техніка навчання фізичного експерименту

Методика і техніка хімічного експерименту

Методика організації і проведення освітнього процесу з природничих наук в інклюзивному середовищі

Методика організації позаурочної роботи з природничих наук в інклюзивному класі

Методика шкільного хімічного експерименту

Організація освітнього процесу з фізики на засадах інтеграції

Основи біологічних досліджень

Основи корекційної роботи з основами інклюзивного навчання

Психолого-педагогічний супровід учнів з розладами спектру аутизму

Сучасні освітні технології навчання природничих наук

Техніка і методика біологічних досліджень у школі

Технології корекційної роботи з дітьми з порушеннями мовлення

Технології навчання природничих наук в інклюзивному класі

Ви тут: Головна Навчання Освітні програми ОС "Бакалавр" Природничі науки Сторінки Навчання