Кафедра фізики та астрономії і методики їх виладання

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

УЧАСТЬ У V INTERNATIONAL STAFF WEEK В РАМКАХ ERASMUS+ У М. ЛЕШНО (ПОЛЬЩА)

З 22 по 26 травня 2023 року доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук, кандидат фізико-математичних наук Юлія Решітник, взяла участь у V International Staff Week, організованому Академією прикладних наук імені Яна Амоса Коменського в Лешно в рамках проєкту Erasmus+.

 

 

 

Програма візиту передбачала низку наукових, організаційних та освітніх заходів (участь в урочистостях з нагоди Днів патрона, читання лекцій англійською мовою, офіційних зустрічах за участю провідних науковців та керівництва Академії).

 

 

 

 

 

 

У академічній мобільності взяли участь представники з України, Грузії, Вірменії та Швейцарії. Під час лекцій учасники презентували свої університети та країни, системи освіти та інструменти забезпечення якості навчання.

Юлія Решітник ділиться враженнями: «Програма V International Staff Week була насиченою та цікавою. Протягом п’яти днів, які ми перебували у Лешно, ми мали можливість розширити професійні контакти, отримати надзвичайний досвід проведення лекцій для іноземних студентів, поринути в соціальне та культурне життя за межами університету. Постійно відчувалась підтримка міжнародних колег та партнерів України. Після офіційних зустрічей та презентацій для нас організовано екскурсії університетом та містом. Варто відзначити високий рівень наповненості технічним обладнанням навчальних лабораторій, де можна проводити складні науково-практичні роботи. Команда відділу міжнародних відносин та інші співробітники Університету надзвичайно доброзичливі. Дякую за можливість участі в програмі Erasmus+»

 

 

Після підведення підсумків стажування, учасники отримали міжнародні сертифікати. Участь у стажуванні стала важливим елементом здобуття цінного досвіду, знайомства з сучасними можливостями науки і технології та практики вивчення іноземної мови.

ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ "МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ"

16 травня 2023 року для студентів третього курсу ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» відбулося відкрите практичне заняття з методики навчання фізики на тему «Зміст і методика вивчення теми «Взаємодія тіл. Сила» у 7 класі», викладач – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Марина ДЕКАРЧУК. Заняття відбулося у дистанційному режимі відповідно до наказу ректора університету №291 о/д від 17.03.2023 р.

 

 

Заняття розпочато з актуалізації опорних знань, що дозволило здобувачам освіти нагати зміст навчального матеріалу і очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів при вивченні розділу «Взаємодія тіл. Сила» у 7 класі та дати відповіді на поставлені запитання.

У ході заняття застосовано різні форми, методи та засоби навчання. Колективна робота студентів викладачем поєднувалась на занятті з виконанням індивідуальних завдань. В кінці заняття студентам було запропоновано розробити самостійно різнорівневі тестові завдання для учнів до розділу «Взаємодія тіл. Сила» у 7 класі.

 

 

 

 

 

Під час заняття студенти були активні, проявляли постійну зацікавленість навчальним матеріалом, ініціативу при виконанні завдань, а також в процесі відповідей, ділились досвідом роботи в закладах загальної середньої освіти. Заняття пройшло динамічно та продуктивно, поставлена мета була досягнута та отримало схвальні відгуки від присутніх: доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, завідувача кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Михайла МАРТИНЮКА, кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Оксани ГНАТЮК, кандидата педагогічних наук, доцента, кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Катерини ІЛЬНІЦЬКОЇ, кандидата фізико-математичних наук, доцент, доцента кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Юлії РЕШІТНИК, ст. викладача кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук, здобувача вищої освіти освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» Сергія ДЕКАРЧУКА, здобувача вищої освіти освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» Олександра ПІДГОРНОГО.

ПАТЕНТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ФІЗИКИ ТА ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

Викладачі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, зокрема, факультету фізики, математики та інформатики є активними розробниками винаходів, які мають державне значення. Підтвердженням цього є отримання патенту на корисну модель (№ 152850) «Трансформатор для напаювання твердосплавних пластин токарних різців» доцентами кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Юрієм Краснобоким, Володимиром Миколайком та Валентином Хитруком.  

Трансформатор був розроблений для напаювання твердосплавних пластин токарних різців, що містить первинну обмотку й незамкнуту водно-охолоджувальну вторинну обмотку. Пристрій містить: магнітопровідні пластини, заклепки з'єднання магнітопровідних пластин, осердя трансформатора, первинну обмотку трансформатора, електричні контакти первинної обмотки трансформатора, осердя вторинної обмотки трансформатора, вторинну енергонасичену обмотку трансформатора, електроізоляцію вторинної енергонасиченої обмотки трансформатора, контакт рухомого електрода, контакт нерухомого електрода, твердосплавну металокерамічну пластину, рухомий електрод, вісь рухомого електрода, стійку важеля, основу, вісь важеля, важіль, вимикач трансформатора, порошок із бронзою та бурою, корпус різця, ручку важеля, важіль, систему охолодження із водою, пробку заливну, клапан вентиляційний. 

Вітаємо Юрія Краснобокого, Володимира Миколайка та Валентина Хитрука із отриманням патенту на корисну модель і бажаємо їм подальших наукових звершень!

 

ВИХОВНА ГОДИНА "ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ"

01 травня 2023 року на кафедрі фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук для студентів ОС «молодший бакалавр», «бакалавр» спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки) відбулась виховна година на тему "Здоровий спосіб життя здобувачів вищої освіти" (доповідач: старший викладач кафедри Сергій Декарчук)

Під час виховної години учасники отримали корисні поради та рекомендації щодо здорового способу життя. Було розглянуто питання правильного харчування, важливості регулярних фізичних вправ та відпочинку, а також впливу стресу на наше здоров'я.

Виховна година стала чудовою можливістю для здобувачів освіти дізнатися більше про здоровий спосіб життя та отримати практичні поради, які можна застосувати у повсякденному житті. Ми сподіваємось, що такі заходи стануть традицією і зможуть допомогти нашим студентам зберегти своє здоров'я та підвищити ефективність навчання.

 

 

 

 

ВІДБУЛАСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ»

26-27 квітня 2023 року на базі факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ». Співорганізаторами заходу виступили: Інститут педагогіки НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

У роботі конференції взяли участь понад 100 учасників з 10 областей України, серед яких – педагогічні, науково-педагогічні працівники наукових установ НАПН України, закладів вищої, професійно-технічної, післядипломної освіти, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, здобувачі вищої освіти.

Зважаючи на нинішню ситуацію в країні, більшість учасників долучилися до обговорень в онлайн-режимі.

 

 

 

 

Модератором конференції виступила декан факультету фізики, математики та інформатики, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета, яка привітала учасників конференції з початком роботи та підкреслила, що Всеукраїнська конференція продовжує цикл науково-практичних конференцій, присвячених проблемам інтеграції змісту шкільної природничої освіти, які були проведені у попередні роки в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

З вітальним словом до присутніх звернулась проректор з наукової роботи Університету Тетяна Годованюк, яка відмітила, що проведення конференції за такою тематикою у сучасних умовах є надзвичайно актуальною.

 

 

 

 

 

 

 

Під час пленарного засідання із доповідями виступили: академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Ляшенко Олександр Іванович – «Навчальний фізичний експеримент в умовах компетентнісного навчання фізики»завідувач кафедри загальної фізики та методики навчання фізики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор, дійсний член НАПН України Шут Микола Іванович – «Науково-дослідницька діяльність майбутніх вчителів фізики як важлива складова в структурі їх фахової підготовки»головний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, доктор педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Головко Микола Васильович – «Реалізація експериментального складника в змісті базового курсу фізики за новим освітнім стандартом», професор кафедри фізики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор Атаманчук Петро Сергійович – «Фізика – цариця науково-технічного прогресу», проректор з міжнародних зв'язків та стратегічного розвитку Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Миколайко Володимир Валерійович «Реалізація дидактичних функцій навчального фізичного експерименту в умовах інтеграції шкільної природничої освіти», заступник директора з науково-експериментальної роботи, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник Засєкіна Тетяна Миколаївна – «Експериментально-практична частина курсу "природничі науки" в 5-6 класах», професор кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор Степанюк Алла Василівна «Формування експериментальних умінь школярів у процесі вивчення предметів природничої галузі в основній школі», завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Мартинюк Михайло Тадейович – «Навчальний фізичний експеримент як засіб формування експериментально-практичної частини змісту інтегрованих курсів природничих наук у закладах загальної та вищої педагогічної освіти», декан факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Махомета Тетяна Миколаївна «Математичні методи якісної і кількісної оцінки даних навчального фізичного експерименту як засіб інтеграції шкільної природничої освіти».

 

 

 

 

Роботу конференції було продовжено в секціях:

  • Проблеми формування експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах інтегративного підходу.
  • Формування експериментально-практичної діяльності учнів в процесі вивчення дисциплін природничої освітньої галузі на засадах педагогічної інтеграції та в умовах впровадження інноваційних педагогічних технологій.
  • Підготовка майбутніх учителів природничих наук до реалізації експериментально-практичної частини змісту шкільної природничої освіти на засадах Нової української школи.
  • Навчальний фізичний експеримент як засіб поєднання природничо-наукової і гуманітарної складових освіти (контент: формування ключових компетентностей у їх взаємозв’язку та цілісності та інше).

 

 

За підсумками роботи конференції її учасники засвідчили широку репрезентативність та високий науковий рівень представлених доповідей, відзначили необхідність активного висвітлення доробку українських дослідників в контексті модернізації нових наукових знань та їх поширення, а також важливість налагодження спільної науково-дослідної та навчально-освітньої діяльності між Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини та вітчизняними й зарубіжними закладами вищої освіти, де здійснюється підготовка фахівців з фізики та природничих наук.

Ви тут: Головна Новини та події